شناسهٔ خبر: 28307651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

همدردی جهانی با ملت ایران خشم تروریست ها را برانگیخت

صاحب‌خبر -
خرداد:محکوم کردن حمله تروریستی روز شنبه از سوی کشورهای منطقه و جهان، شخصیت های سیاسی و سازمان های بین المللی و آزادیبخش و ابراز همدردی آنها با دولت و ملت ایران، تروریست ها را خشمگین کرده و آنها را به دفاع از حامیان مالی تروریسم واداشته است .

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، حساب های کاربری متعلق به اعضای گروهک تروریستی ، جدایی طلب و قوم گرایی که نام 'الاحوازیه ' بر خود گذاشته اند ضمن دفاع از این حمله تروریستی اقدام کشورهای دیگر در حمایت از مردم ایران را تهدید کرده اند.
'طه یاسین '، 'سعد بن محمد الفرج' و 'حسین الشویب ' بخشی از عنوان های کاربری است که تروریست ها با استفاده از آن در فضای شبکه های اجتماعی از جمله توئیتر فعال هستند و از طریق آن ضمن حمایت از اقدامات تروریستی این گروهک ، کشورهای حامی دولت و ملت ایران را تهدید می کنند.
یک حساب کاربری در توئیتر با نام 'قاسم المذحجی' متعلق به یکی از اعضای گروهک تروریستی، جدایی طلب و قوم گرایی که نام الاحوازیه را بر خود گذاشته، در سلسله توئیتی هایی ضمن تهدید کشورها و سازمان های محکوم کننده حمله تروریستی اهواز، روز ملی عربستان را به شاه و ولیعهد سعودی تبریک گفت.
این حساب کاربری که خود را روزنامه نگار و فعال سیاسی معرفی کرده است با ضمیمه کردن بیانیه های دولت های عمان ، قطر و گروههایی مانند 'جنبش مقاومت اسلامی فلسطین' ( حماس) از ابراز همدردی این کشورها و محکومیت حمله تروریستی گروهک وابسته به او، به خشم آمده است .
وی در مورد بیانیه دولت عمان ادعا کرده است: 'خنجر عمانی ها همیشه به پشت امت فرو رفته است . سلطنت عمان حمله اهواز را محکوم و آنرا تروریستی توصیف کرده است'.
دولت عمان ساعاتی بعد از حمله تروریستی به رژه نظامی در اهواز اولین کشوری در منطقه بود که با صدور بیانیه ای این حمله تروریستی را به شدت محکوم کرد.
بیانیه افزود : مسقط حمله تروریستی به رژه نظامی در شهر اهواز که به کشته شدن افراد نظامی و غیر نظامی و زخمی شدن 69 تن منجر شد را به شدت محکوم می کند .
مسقط تاکید کرد: دولت عمان همواره تروریسم را در هر شکل، زمان ، مکان و به هر دلیل و بهانه ای رد می کند.
این حساب کاربری در ادامه، بیانیه دولت قطر در محکومیت اقدام تروریستی گروهک خود را منتشر کرده و با نام بردن از قطر به عنوان 'جزیره شرقی سلوی'، از سعودی ها خواسته هر چه زوتر این کشور که به ادعای او به کشور تروریست ها تبدیل شده را اشغال کند.
جزیره سلوی اصطلاحی است که سعودی ها طی هفت ماه گذشته در مورد قطر به کار می برند. ریاض مدعی است برنامه ای برای حفر کانال در تنها مرز زمینی با قطر دارد که در صورت انجام ، این کشور به جزیره تبدیل خواهد شد. 
این تهدید نه تنها تاکنون با بی توجهی دوحه مواجه شده که بسیاری از کارشناسان و ناظران امور منطقه این موضوع را تنها یک ادعا از سوی سعودی ها ارزیابی کرده و معتقدند که ریاض توان انجام این کار را که هزینه زیادی بر اقتصاد رو به ورشکستگی این کشور تحمیل می کند ، ندارد.
دولت قطر با صدور بیانیه ای حمله به رژه نظامی در اهواز را که منجر به شهادت شماری از افراد نظامی و غیر نظامی شد، محکوم کرد.
در بیانیه دولت قطر تروریسم و افراطی گری در هر شکل و به هر دلیلی محکوم شده است.
علاوه بر عمان و قطر، امیر، ولیعهد، نخست وزیر و رییس مجلس امت کویت نیز این جنایت را محکوم کردند.
عضو گروهک تجزیه طلب در ادامه از بیانیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس) هم بر آشفته و نوشته است که حمله به اهواز ، کشورها ، گروهها و شخصیت های طرفدار ایران را مشخص کرد .
این حساب کاربری در توئیت دیگری با اشاره به روز ملی عربستان (23 سپتامبر) این روز را به شاه و ولیعهد سعودی تبریک گفته است .
حمله روز شنبه به رژه ارتش در اهواز انگشت اتهامات را به سوی دو کشور امارات و عربستان سعودی نشانه گرفت.
'انور قرقاش' وزیر مشاور در امور خارجه امارات ادعا کرد که کشورش در حمله تروریستی اهواز دست نداشته، اما دولت سعودی تاکنون سکوت پیشه کرده است .
سخنان قرقاش ساعاتی پس از آن صورت گرفت که 'بهرام قاسمی' سخنگوی وزارت خارجه ایران از احضار کاردار امارات به این وزارتخانه خبر داد و گفت: در این احضار، اعتراض شدید ایران به اظهارات غیرمسئولانه و موهن مشاور سیاسی ولیعهد این کشور به وی ابلاغ شد.
وی افزود: در این ملاقات به کاردار امارات هشدار داده شد حمایت آشکار از اقدامات تروریستی توسط افرادی که وابسته به مراکز رسمی اماراتی هستند منجر به ایجاد مسئولیت برای دولت این کشور می شود و بی تفاوتی در قبال آن قابل پذیرش نیست.
همزمان با متهم شدن برخی کشورهای منطقه به دست داشتن در جنایت حمله تروریستی به رژه ارتش در اهواز، 'عبدالخالق عبدالله' مشاور سابق 'محمد بن زاید' ولیعهد ابوظبی، ایران را به افزایش حملات تروریستی تهدید کرد.
عبدالله که به تصمیم گیرندگان رژیم امارات نزدیک و عضو شورای فرهنگی دبی است، عصر شنبه در توئیتی نوشت: کشته شدن 10 نظامی در حمله به رژه نظامی در شهر اهواز در جنوب غرب ایران اقدام تروریستی نیست. 
وی افزود: کشیده شدن جنگ به خاک ایران گزینه روشنی است و در مراحل بعدی افزایش خواهد یافت.
پیش تر 'محمدبن سلمان' ولیعهد سعودی در سال 2017 طی گفت وگویی با شبکه 'العربیه' وابسته به عربستان ادعا کرده بود که منتظر فرارسیدن جنگ با ایران نمی ماند و جنگ را به داخل این کشور خواهد کشید.
اظهارات عبدالله با واکنش برخی مقامات منطقه روبرو شد. 
'ناصر الدویله' عضو سابق مجلس امت کویت در چند توئیت نوشت: اظهارات برخی درباره کشاندن جنگ به داخل ایران سخنی اشتباه است و نباید پای دولت های خلیج فارس را به این موضوع کشاند.
این فعال سیاسی کویتی افزود : ما توان کشاندن جنگ به داخل ایران را نداریم، بدون آنکه از پاسخ تهران در امان باشیم. دست کم گرفتن پاسخ ایران جهالت محض است.
چهار تن از اعضای گروهک تروریستی و تجزیه طلب موسوم به الاحوازیه روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس مبدل نظامی به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند.
در جریان این اقدام دستکم 25 تن از جمله چند غیرنظامی شهید و 69 تن دیگر زخمی شدند.
تاکنون حدود 30 کشور و تعدادی از مقامات در جهان حادثه تروریستی اهواز را محکوم و با مردم ایران ابراز همدردی کرده اند.
مقامات و کشورهای پاکستان، قطر،کویت، عمان، مصر، آمریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه، سوریه، روسیه، ارمنستان، بولیوی، ونزوئلا، مکزیک، جمهوری آذربایجان، افغانستان، نیکاراگوئه، اندونزی، فیلیپین و همچنین دبیرکل سازمان ملل و سفیر آلمان در تهران به این حادثه تروریستی واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.
همچنین انجمن ها، احزاب، اتحادیه ها نیز با صدور پیام های جداگانه این اقدام تروریستی را محکوم و بر ایستادگی و وحدت ملت ایران تاکید کردند

نظر شما