شناسهٔ خبر: 28307545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

18 حرفه جدید آموزشی در خراسان جنوبی ارایه شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: پنج ماه نخست امسال 18حرفه جدید آموزشی براساس نیاز بازار کار در آموزشگاه های آزاد استان ارایه شده است.

صاحب‌خبر -

حسین خوش آیند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهندسی کامپیوتر در نفوذگری، ملیله ساز فلزات قیمتی، سخت افراز رباتیک، طراحی سیستم های برقی، الکترونیکی، موبایل و ربات ها، کاربر دستگاه cnc چوب، طراحی و مدل سازی کابینت های چوبی کمک نرم افزاری 3DMAX، نصاب کابینت چوبی، فروشنده مصنوعات چوبی و کلاف ساز مبل استیل از جمله این حرفه های جدید است.
وی گفت: همچنین حرفه های خراط درجه 2، طراحی و مدل سای سازه های فولادی و بتونی به وسیله نرم افزار rivet structur، طراحی پروژه های ساختمانی به صورت سه بعدی و 2 بعدی با rhinoceros، نورپردازی و متریال دهی با قابلیت رندر بالا با نرم افزار v_ray، طراحی معماری و مدل سازی سه بعدی با نرم افزار trimblesketch up، کاربر گرافیک رایانه ای با indesign، سازنده محصولات نمدی مدرن، طراح و پیاده سازی انیمیشن های سه بعدی و نقش کش عمومی ساختمان درجه 2 از دیگر مهارت های جدیدی است که در استان ارایه می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به محدودیت های بخش دولتی و از طرفی حمایت از بخش خصوصی در قالب آموزشگاه های آزاد، مهارت های موردنیاز شهروندان در این حوزه ارایه می شود.
وی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در بخش غیردولتی در بخش های مختلفی از جمله صنعت، فرهنگ و هنر، کشاورزی و خدمات ارایه می شود.
خوش آیند بر اهمیت ارایه آموزش های فنی و حرفه ای در استان تاکید کرد و افزود: فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای ابزاری برای مقابله با بیکاری افراد جویای کار محسوب می شود.
وی یادآور شد: آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد به عنوان بازوان توانمند بخش مهارتی در کنار مراکز ثابت دولتی میزان قابل توجهی از حرفه آموزی و ارتقای مهارت در سطح جامعه را بر عهده دارند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: نیمه نخست امسال 781 هزار و 60 نفر ساعت آموزش مهارتی در قالب سه هزار و 626 نفر دوره در مراکز آزاد فنی و حرفه ای استان ارایه شده است.
وی گفت: تعهد سالانه مراکز غیردولتی فنی و حرفه ای استان یک میلیون و 50 هزار نفر ساعت و 6 ماه 525 هزار نفر ساعت است در حالی که تاکنون 149 درصد تعهدات محقق شده است.
خوش آیند اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 692 دوره آموزشی و 123 حرفه در 168 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای استان ارایه شده است.
7557*3028

نظر شما