شناسهٔ خبر: 28307531 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی درباره خسارت سیلاب و تندباد هشدار داد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: با اوج گیری فعالیت سامانه بارشی در روزهای دوشنبه و سه شنبه، احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید و بارش های رگباری وجود دارد.

صاحب‌خبر -

غلامرضا حسنی غربا عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، امروز و فردا در بعدازظهر و شب، افزایش ابر و در غالب نقاط استان و با شدت بیشتر در نواحی شمالی و ارتفاعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.
وی خاطرنشان کرد: در نواحی مستعد تگرگ و در نواحی جنوب استان سمنان با گرد و خاک دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان، با هشدار درباره مه آلودگی در محورهای شمالی استان طی 24 ساعت آینده، افزود: کاهش دید ناشی از مه در جاده های کوهستانی و گردنه های استان قابل توجه خواهد بود.
وی، به کاهش نسبی دمای هوا بین سه تا پنج درجه سانتی گراد اشاره و اضافه کرد: با توجه به ماهیت سامانه بارشی، بارش های رگباری باعث سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی می شود و در برخی مناطق احتمال خسارت ناشی از تندباد و سیلاب وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: در 24 ساعت گذشته خنک ترین نقطه استان فولادمحله با 6 و گرم ترین نقطه ایوانکی و حسینان با 34 درجه سانتی گراد بودند.
بیشینه دمای هوای شهر سمنان برای روزهای سه شنبه 29 و کمینه دما 16 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.
سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.
9891/6103

نظر شما