شناسهٔ خبر: 28307248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

دوران دفاع مقدس فراموش شدنی نیست/ وحدت نیاز امروز جامعه ایران است/ تمام جریانات سیاسی در موضع دفاع مقدس اتفاق نظر دارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با تاکید بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره دوران دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس فراموش شدنی نیست چرا در آن دوران شاهد ایثار ، فداکاری و گذشت بودیم که همه اینها به دور از مسائل مادی و سیاسی بود .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در گردهمایی رزمندگان که به همت سازمان قطار شهری تبریز و حومه برگزار شد اظهار کرد: رزمندگان دفاع مقدس همه برای پیروزی اسلام، حب دین، حب وطن به میدان آمدند و این بودن ها قابل مقایسه با هیچ اقدام دیگری نیست.

وی، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از مردم غیور اهواز در حمله تروریستی روزهای گذشته ادامه داد: برخی سوال می کنند چرا باید هر سال هفته ای با نام دفاع مقدس را گرامی بداریم و یکسال برای این گرامیداشت کافی بود به این افراد باید گفت که علت پابرجا ماندن حادثه عاشورا همین تکرار ها بود و امروز صدای حسین حسین گویان بلند تر از هر زمان دیگری شنیده می شود .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ما معتقدیم اگر یاد و خاطره دوران دفاع مقدس هر ساله یادآوری نشود این حرکت بزرگ به فراموشی سپرده خواهد شد و نسل های آینده شناختی از آن دوران نخواهند داشت.

وی گفت: سوال دیگری که از ما می شود این است که مگر ما پیروز شده ایم که سالگرد برگزار می کنید؟ به این افراد باید گفت بله ما پیروز شدیم ، چرا که در دوران دفاع مقدس دشمن در طول 19 ماه اول انقلاب با ترور، تخریب و انفجار تلاش کرد تا انقلاب را از بین ببرد و وقتی نتوانست به این هدف دست یابد اهداف دیگری همچون تجزیه کشور بویژه در مناطق حساس مثل خوزستان، تسلط بر نفت منطقه و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار داد اما با رشادت ها و دلاوری های مردم غیور ایران اسلامی نتوانست به این اهداف دست یابد و این همان    پیروزی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، با اشاره به همراهی قدرت های بزرگ دنیا با عراق در جنگ تحمیلی گفت: در آن دوران ما به تنهایی در مقابل ابر قدرت هایی همچون شوروی، امریکا، فرانسه، آلمان  و اعراب منطقه  که هر یک به نحوی تلاش کردند تا عراق را در این بین همراهی کنند ایستادیم  و آنچه که ما داشتیم همدلی و وحدت بین مردم بود که به پیروزی ختم شد.

وی ادامه داد: امروز وقتی صحبت از سوسنگرد می شود یعنی قلب اتفاقات آن دوران ، اگر در آن زمان سوسنگرد سقوط می کرد اهواز به خطر می افتاد و اگر اهواز سقوط می کرد خوزستان در خطر بود و اگر خوزستان سقوط می کرد تمام معادلات جنگ بهم می خورد  و این همدلی تمام ملت ایران بود که این اتفاقات روی نداد.

 

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، نیاز امروز کشور را وحدت و همدلی دانست و گفت: امروز در خصوص دفاع مقدس تمام جریانات سیاسی اتفاق نظر دارند، باید این همدلی ها و وحدت ها در تمام مسائل مهم کشور به خاطر خون شهدا حفظ شود.

وی به نقش برجسته مقام معظم رهبری در هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: حضور شهید چمران و مقام معظم رهبری در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان نمایندگان امام خمینی (ره) از جمله نکات قوت ما بود و امروز نیز تحت فرمان مقام معظم رهبری بدون شک خواهیم توانست از پس مشکلات برآییم.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان این حرکت و تشکر ازمهندس مولوی در برگزاری این گردهمایی توصیه ای نیز به رزمندگان دوران دفاع مقدس داشت و گفت: به خاطر خون هایی که ریخته شده است قدر همدیگر را بدانید به خاطر شهدا وحدت را باید حفط کنیم، از حال یکدیگر باخبر باشید و تعصب یکدیگر را نگه دارید.

 

 

نظر شما