شناسهٔ خبر: 28306706 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار شیراز

آماده اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان هستم

شیراز-ایرنا- فرماندار شیراز که فردی بازنشسته است، با اشاره به ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مناصب مدیریتی دستگاه های اجرایی گفت: آمادگی ترک این پست را در صورت مشخص شدن جانشین دارم اما تا آن زمان با تلاش دوچندان به امور شیراز و مردم رسیدگی خواهم کرد.

صاحب‌خبر -

حیدر عالیشوندی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 18 تیرماه سال 86 ،پیش از موعد به پیشواز بازنشستگی رفتم به گونه ای که در آن زمان 41 ساله بودم و حتی بعنوان جوان ترین بازنشسته کشور نام گرفتم.
عالیشوندی ادامه داد: در حال حاضر با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان توسط مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از سوی رئیس جمهور شامل اجرای این قانون هستم و آمادگی دارم که این مسئولیت را به دیگری واگذار کنم.
وی اضافه کرد: تا زمانی که در این سمت هستم با تلاشی بیش از گذشته به کار خود ادامه خواهم داد و امکان ندارد تا لحظه آخر نسبت به امور شهر و مردم کم کاری کنم.
فرماندار شیراز با تاکید بر این نکته که تا آخرین لحظه آماده رسیدگی به امورات مردم را دارد،افزود: هر زمان که این قانون اجرایی و فرماندار جدید شیراز مشخص شود آمادگی ترک این پست را دارم.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه کدام یک از مدیران شهرستان شیراز شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان می شوند،گفت: در شهرستان شیراز تنها من شامل این قانون می شوم و در سطح استان نیز تا جایی که من اطلاع دارم قانون منع بکارگیری بازنشستگان، استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس را در بر می گیرد.
قانون منع بکارگیری بازنشستگان در جلسه علنی سه شنبه ششم شهریورماه 97 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 21 شهریورماه جاری به تائید شورای نگهبان رسید.
رئیس مجلس شورای اسلامی شنبه 24 شهریور 97 طی نامه ای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را برای اجرا به رئیس جمهوری ابلاغ کرد.
رئیس جمهوری نیز این قانون را برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد و از اول مهرماه قانون منع بکارگیری بازنشستگان به اجرا گذاشته شد و بازنشستگان تا 60 روز مهلت ترک مسئولیت های خود را دارند.
بر اساس این طرح بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی به استثنای روسای قوا، معاون اول رئیس جمهوری، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران، نمایندگان مجلس و معاونان رئیس جمهوری ممنوع است.
9873/ 2027

نظر شما