شناسهٔ خبر: 28306462 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی:

رزمایش عاشورائیان سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) ۲ در حرم رضوی برگزار می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: رزمایش عاشورائیان سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله(ص) ۲ طی روز ۱۲ مهر ماه ۹۷ در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

رزمایش عاشورائیان سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) ۲ در حرم رضوی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی محمد روحانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به جنگ اقتصادی‌ که آمریکا علیه کشورمان ایجاد کرده، رزمایش عاشورائیان سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله(ص) اجرا می‌شود که رزمایش دوم هم توسط سازمان بسیج سازندگی در روز ۱۲ مهر ماه ۹۷ در سراسر کشور با حضور میهمانان شاخص و ویژه که یکی از آن‌ها مقام معظم رهبری است، خواهد بود.

وی افزود : برنامه مشهد نیز با حضور یکی از مقام ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود که رزمایش نخست آن توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزهای ۹ و ۲۹ شهریور ماه ۹۷ برگزار شد.

روحانی با بیان اینکه  در رزمایش دوم 7000 نیروی سپاه حضور دارند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۵۰ نفر از خراسان رضوی هستند و در قالب این رزمایش اردوهای جهادی ۴۳ روزه به ‌صورت داوطلبانه در شهرستان‌های استان برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: در این اردوها بیش از ۳۷۴۴ مورد انواع خدمات پزشکی، روان‌پزشکی، زنان و زایمان، دارویی، عمومی و... ارایه شد و در کنار آن خدمات عمرانی، فرهنگی، کشاورزی، آبرسانی، مساجد و حسینیه‌ها، مدارس، خانه‌ بهداشت، خانه عالم، خانه محرومان و... نیز به مردم ارائه گردید.

وی با بیان اینکه ۳۵۰۷ مورد اقدام فرهنگی داشتیم، گفت: ۵۱۴ روستا تحت پوشش این رزمایش قرار گرفت و ۶۵۰۰ نفر در مجموع در این رزمایش شرکت کردند. همچنین با مشارکت مردم بیش از ۵ میلیارد تومان در حوزه احیاسازی قنوات هزینه شد و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز به صورت وام کارا پرداخت گردید.

روحانی تصریح کرد: طرح پرواربندی دام‌های سبک و سنگین استان در سال گذشته از چناران، قوچان و کلات و در قالب راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک آغاز شد و در گام بعد هم کارگاه کوچک گناباد را فعال خواهیم کرد. برای چندمین بار اعلام می‌کنیم که معتقد بر تحقق کلمه «ما می‌توانیم» هستیم زیرا نخبگان ایرانی بارها و بارها به افتخارات بزرگی با دست خالی رسیده‌اند. برای ایرانی توانمند ما نمی‌توانیم معنا ندارد و فشارها و تحریم‌ها هیچ تاثیری در پیشرفت ایران و ایرانی نخواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی با بیان اینکه غرفه‌های فروش صنایع دستی و سوغات زائر را با همکاری آستان قدس رضوی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان حج و زیارت و دیگر مجموعه‌ها فعال کرده‌ایم، تاکید کرد: در زمینه فروش محصولات صنایع دستی و سوغات محور به ‌صورت ویژه ورود پیدا کرده‌ایم و به دنبال صادرات محصولات تولیدی هستیم. در صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی هم که توسط خود مردم فعال شده، تاکنون ۲۸۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری مردمی صورت گرفته است. به نظر ما هر کاری که با مدیریت مردم باشد، با نتیجه بهتر و مطلوب‌تر همراه است.

انتهای پیام

نظر شما