شناسهٔ خبر: 28306366 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتصاب، موسسات اونروا در غزه را تعطیل کرد

تهران - ایرنا - اعتصاب، موسسات وابسته به 'آژانس امداد رسانی و کاریابی برای پناهجویان فلسطینی' (اونروا) در نوار غزه را تعطیل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری 'فلسطین الیوم'، با آغاز اعتصاب امروز (دوشنبه) در نوار غزه به درخواست اتحادیه کارکنان عرب 'اونروا'، کلیه مدارس، مقر اصلی ، موسسات درمانی و خدمات بهداشتی و دیگر نهادهای وابسته به این آژانس امداد رسانی در این منطقه تعطیل شدند.
'آمال البطش' معاون رئیس اتحادیه کارکنان اونروا گفت: اعتصاب به دنبال عدم پاسخگویی مدیریت آژانس به اتحادیه کارکنان و شانه خالی کردن از توافقات انجام شده و عدم حل مشکلات در غزه صورت گرفت.
وی در ادامه با اشاره به عدم پایبندی مدیریت اونروا به توافق‌های انجام شده و اخراج و کم شدن حقوق کارمندان و پناهندگان، توافق با این اداره را بعید خواند.
بطش همچنین اعتصاب موسسات وابسته به اونروا به دعوت اتحادیه کارکنان را یکی از اقدامات اعتراض‌آمیزی خواند که پس از عقب‌ نشینی این آژانس امدادرسانی از تعهدات خود در رابطه با کارمندان عرب در غزه انجام شده است.
دانش‌آموزان مدارس وابسته به اونروا نیز در همبستگی با اتحادیه کارکنان عرب این آژانس امدادرسانی، در این اعتصاب مشارکت و از حضور در مدارس خودداری کردند. اعتصاب مؤسسات و ادارات بهداشتی، مراکز ارائه خدمات نظافتی و همه نهادهای خدمت‌رسانی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی را شامل شده است.

** شاه اردن خواستار حمایت جامعه بین المللی از اونروا شد
'عبدالله دوم ' شاه اردن با تاکید بر اهمیت احیای مذاکرات سازش موسوم به صلح میان فلسطینی ها واسرائیل و تشکیل دو دولت بار دیگر خواستار تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس شرقی شد.
وی دیروز در نیویورک در دیدار با 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا بحران پیش روی آژانس امداد رسانی به پناهجویان فلسطینی را تشریح کرد.
وی با تاکید بر ضرورت پایبندی جامعه بین المللی به مسئولیت های خود در حمایت از اونروا ، ارائه خدمات آموزشی ، بهداشتی و امدادرسانی به بیش از 5 میلیون پناهجوی فلسطینی ثبت نام کرده در سازمان ملل را خاطر نشان ساخت.
واشنگتن ماه گذشته کمک مالی خود به اونروا به ویژه کمک به اهالی کرانه باختری و نوار غزه بالغ بر 300 میلیون دلار را قطع کرد .
'عمر الرزاز' نخست وزیر اردن نیز پیش از این گفته بود: تصمیم واشنگتن به قطع کمک مالی به اونروا با هدف از بین بردن مساله فلسطین است.
آژانس امداد رسانی به پناهجویان فلسطینی در حال حاضر با کسر بودجه 200 میلیون دلاری مواجه است.
خاورم** 1453**1651

نظر شما