شناسهٔ خبر: 28306244 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دفتر میراث فرهنگی ورامین به اداره ارتقاء پیدا می کند

تهران – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: شهرستان ورامین از قدمت بسیار زیاد و آثار تاریخی متعددی برخوردار است که به منظور رسیدگی بهتر به این آثار لازم است تا دفتر نمایندگی میراث فرهنگی این شهرستان به اداره ارتقاء پیدا کند.

صاحب‌خبر -

دلاور بزرگ نیا روز دوشنبه در حاشیه بازدید از آثار تاریخی ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: ورامین با این قدمت و ظرفیت تاریخی لازم است اداره میراث فرهنگی و گردشگری داشته باشد که پیش از این باید این کار انجام می شد.
بزرگ نیا تصریح کرد: کسب امتیاز بالا توسط شهرستان ورامین در ارزیابی مجدد طی هفته های آینده، این شهرستان را صاحب اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می کند.
وی تاکید کرد: وجود آثار تاریخی متعدد، امکانات بوم گردی، جذب گردشگر و فراهم شدن زیرساخت احداث پارک سافاری در ورامین، امتیاز ورامین را برای برخورداری از اداره میراث فرهنگی ارتقاء می دهد.
بزرگ نیا در خصوص اعتبارات مرمت آثار تاریخی ورامین نیز گفت: ورامین علاوه بر آثار تاریخی ، از امکانات و زیر ساخت هایی در حوزه صنایع دستی برخوردار است که بخشی از اعتبارات مربوط به مرمت و بازسازی به این بخش اختصاص یافته است.
وی گفت: در حال حاضر عملیات احداث فروشگاه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی شهرستان ورامین در دست اقدام است که این مرکز می تواند به توسعه فعالیت های هنرمندان ورامین کمک شایانی کند.
ورامین بیش از 400 اثر و محوطه برخوردار است که از این تعداد ، بیش از 70 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348

نظر شما