شناسهٔ خبر: 28305869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارگاه منطقه ای ارزیابی سوانح در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- کارگاه منطقه ای ارزیابی سوانح ویژه اعضای تیم های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر با حضور کارشناسان 16 استان روز دوشنبه در بجنورد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در حاشیه برگزاری این مانور به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این استان برای نخستین بار، کارگاه ارزیابی سوانح ویژه تیم های بهداشت و درمان اضطراری را میزبانی می کند.
محسن نجات با بیان اینکه این کارگاه منطقه ای آموزشی با هدف مدیریت کیفیت آموزشی در حال برگزاری است خاطرنشان کرد: حادثه خیز بودن کشور و استان ایجاب می کند تا توان تیم های بهداشت و درمان برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان احتمالی، ارتقا یابد و امدادگران آشنایی بیشتری با سوانح مختلف و نیازمندی های آن کسب کنند.
وی افزود: تیم های درمان اضطراری یا بی.اچ.سی.یو، از تیم های پیشرو در امدادرسانی حوادث است و این تیم ها باید با افزایش اطلاعات و ارزیابی خوباز سوانح، پاسخگوی اعتماد مردم به هلال احمر باشند.
وی با اشاره به فعالیت 12 تیم درمان اضطراری در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: در هر کدام از شهرستان های بجنورد و شیروان 2 تیم درمان اضطراری فعال است و در سایر شهرستان هر کدام یک تیم راه اندازی شده است.
نجات خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی سه روزه، فرآیندهای ارزیابی، مهارت های فناوری، تیم سازی، ناوبری، نقشه خوانی، مستند سازی، آماری، نقشه میدانی کارگاه های نقشه خوانی و جهت شناسی را فرا می گیرند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: 36 نفر از تیم های درمان اضطراری از 16 استان کشور در این کارگاه حضور دارند.
بر اساس این گزارش استان 863 هزار نفری خراسان شمالی از استان های حادثه خیز کشور است و جاری شدن سیلاب، وقوع زمین لرزه و سوانح جاده ای از مهم ترین حادثه های این منطقه به شمار می رود.
7185/ 6042

نظر شما