شناسهٔ خبر: 28305786 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار با رهبر کره شمالی میزان محبوبیت رئیس جمهور کره جنوبی را افزایش داد

برگزاری نشست بین سران دو کره، میزان محبوبیت رئیس جمهور کره جنوبی را که با افت مواجه شده بود، افزایش داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  درحالی‌که میزان محبوبیت «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در 6 هفته گذشته پایین آمده بود، اما به دنبال برگزاری نشست با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، محبوبیت مون جائه با افزایش 60% مواجه شد.

 به نوشته خبرگزاری «یونایتدپرس» میزان محبوبیت رئیس جمهور کره جنوبی با افزایش 8.8 درصدی در یک هفته به 61.9 % رسید. این آمار با مشارکت 2507 نفر و از 17 سپتامبر (دوشنبه ، 26 شهریور) تا جمعه گذشته صورت گرفت.

به نوشته یونایتدپرس، این در حالی است که  میزان محبوبیت رئیس جمهور کره جنوبی در دومین هفته از ماه سپتامبر (شهریور) به خاطر وضعیت اقتصادی و اشتغال به 53.1 % رسیده بود.

 مون جائه رئیس جمهور کره جنوبی چندی قبل در صدر هیاتی 200 نفره از مقام‌های سیاسی، اقتصادی و روسای شرکت‌های بزرگ، برای دیدار با کیم جونگ اون عازم پیونگ یانگ شد. این سومین دیدار رهبران دو کشور در سال 2018 بود.

رهبران دو کره در این دیدار توافقنامه‌ای را امضا کردند.جزئیات توافقنامه امضا شده توسط رهبران دو کشور تا کنون رسانه ای نشده است.  این دو کشور همچنین برای نخستین بار برنامه خلع سلاح اتمی را مشخص کردند.

سئول و پیونگ یانگ درباره برگزاری بازی‌های المپیک به طور مشترک  نیز قول و قرارهایی با هم گذاشتند. 

 انتهای پیام/م

 

نظر شما