شناسهٔ خبر: 28305427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی بازنشسته محسوب نمی شود

تهران- ایرنا- سخنگوی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برخلاف مطالب و خبرهایی که این روزها در رسانه های مجازی منتشر می شود، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری مشمول بازنشستگان و قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از صندوق بازنشستگی کشوری، محمد رضا افشار افزود: طی روزهای اخیر، شاهد انتشار مطالب غیرموثق در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی در مورد بازنشستگی برخی از معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران عامل صندوق های بازنشستگی هستیم که بیشتر گمانه زنی‌ رسانه ای و فاقد مستندات است.
افشار با تاکید بر اینکه مدیرعامل صندوق بازنشستگی جزو مدیران بازنشسته محسوب نمی شود، گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل مدیرعامل صندوق بازنشستگی نمی‌شود و وی تا بازنشستگی سنوات زیادی دارد.
وی تاکید کرد: انتشار برخی اخبار نادرست در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های اجتماعی بیشتر در جهت تضعیف مدیران و کاهش انگیزه کارکنان در خدمت رسانی به مردم است؛ این در حالی است که در شرایط کنونی جامعه نیاز به آرامش دارد و نباید برای مخاطبان و گروه های هدف دستگاه های اجرایی نگرانی ایجاد کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دوم مرداد 97 طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را با 194 رای موافق تصویب کردند که بر اساس این طرح بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی به استثنای روسای قوا، معاون اول رئیس جمهوری، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران، نمایندگان مجلس و معاونان رئیس جمهوری ممنوع است.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان از تایید کلیت طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در جلسه ای در اواخر شهریور سال جاری این شورا خبر داد و گفت: این طرح برای جامعه موثر است چون این مصوبه به بکارگیری جوانان در بخش های مختلف کمک می کند.
رئیس جمهوری نیز این قانون را برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد و از اول مهرماه قانون منع بکارگیری بازنشستگان به اجرا گذاشته شد و بازنشستگان تا 60 روز مهلت ترک مسئولیت های خود را دارند.
اجتمام *2181*1834

نظر شما