شناسهٔ خبر: 28304937 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

کدام ایرلاین‌ها در طول پرواز اینترنت رایگان ارائه می‌دهند؟

در زمانه‌‌ای که تمام کارها با اینترنت انجام می‏شود و ارتباطات ما با دیگران وابسته به اینترنت است، ناگزیریم در هر کجا و در همه وقت به اینترنت متصل باشیم و از آن استفاده کنیم؛ در خانه، در محل کار، در خیابان و حتی در آسمان.

صاحب‌خبر -

برای مسافرانی که همواره در سفر هستند و با هواپیما از شهری به شهر دیگر یا از کشوری به کشوری دیگر مسافرت می‌کنند؛ استفاده از اینترنت در پرواز ضرورت بیشتری دارد. دسته‌ای دیگر از مسافران تمایل دارند در طول پرواز خود به اینترنت دسترسی داشته باشند تا خود را سرگرم کنند و ارتباط خود را در طول پرواز با دوستان و آشنایان حفظ کنند؛ کانال‌های تلگرام را بخوانند یا در اینستاگرام عکس بگذارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، چند سالی است شرکت‌های هواپیمایی برای پاسخگویی به نیاز مسافران خود اقدام به ارائه اینترنت وای‌فای در پرواز می‌کنند که به آن inflight Wi-Fi یا Onboard Wi-Fi می‌گویند. بسیاری از ایرلاین‌ها برای استفاده از اینترنت در هواپیما از مسافران هزینه دریافت می‌کنند؛ اما هستند شرکت‌هایی که استفاده از اینترنت در هواپیماهای آنها رایگان است یا مقدار حجم مشخصی اینترنت به هر مسافر می‌دهد تا در صورت نیاز بتواند از آن استفاده کند.

با توجه به این موضوع، بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند زمان خرید بلیط هواپیما ایرلاینی را انتخاب کنند که در پرواز اینترنت رایگان داشته باشد یا حداقل برای کلاس پروازی خریداری شده، خدمات اینترنت ارائه دهد.

در ادامه شما را با چند شرکت‌های هواپیمایی آشنا می‌کنیم که در طول پرواز اینترنت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌‌دهند؛ بعضی از این ایرلاین‌ها به ایران نیز پرواز دارند.

هواپیمایی امارات

با خرید بلیط هواپیما امارات می‌توانید از خدمات اینترنت رایگان این شرکت استفاده کنید. امارات این خدمات را در بیشتر هواپیماهای خود از جمله تمامی ایرباس A380 و بوئینگ ۷۷۷ ارائه می‌دهد. اینترنت رایگان هواپیمایی امارات نامحدود نیست و تنها در ۲ ساعت ابتدایی پرواز می‌توانید از ۲۰ مگابایت اینترنت رایگان استفاده کنید. برای استفاده بیش از این مقدار باید بین ۶ تا ۱۶ دلار پول بپردازید.

قطر ایرویز

مسافرانی که پرواز خود را با شرکت قطر ایرویز انجام می‌دهند، می‌توانند از اینترنت رایگان هواپیمایی قطر در تمامی هواپیماهای ایرباس A350، ایرباس A380، ایرباس A319 و بوئینگ ۷۸۷ این شرکت استفاده کنند. هواپیمایی قطری تنها ۱۵ دقیقه اینترنت رایگان به مسافران می‌دهد برای استفاده بیشتر باید بین ۵ تا ۲۰ دلار هزینه پرداخت کرد.

ترکیش ایرلاینز

برای خریداران بلیط هواپیما ترکیش ایرلاینز و مسافران کلاس پروازی بیزینس و دارندگان مایلزکارت ترکیش در هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ و برخی از ایرباس‌های A330 این شرکت امکان استفاده از اینترنت رایگان وجود دارد. اما مسافران اکونومی کلاس ترکیش ایرلاینز برای استفاده از اینترنت باید ساعتی ۱۰ دلار بپردازند.

جت‌بلو ایرویز

ایرلاین جت‌بلو در ارائه اینترنت درون هواپیما یکی از پیشتازان جهان است. این ایرلاین در همه ایرباس‌های A321 خود و برخی از ایرباس‌های A320 امکان دسترسی به اینترنت را فراهم آورده است. در حال حاضر امکان استفاده از اینترنت رایگان برای تمام مسافران این شرکت وجود دارد و استفاده از آن محدود به مرور اینرنت و انجام کارهای ساده است.

ایرچاینا

ایرچاینا نیز یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی است که به مسافران اینترنت رایگان می‌دهد؛ اما با محدودیت. مسافرانی که با هواپیماهای ایرباس A380 و بوئینگ ۷۷۷ ایرچاینا مسافرت می‌کنند این امکان را دارند تا روی لپ‌تاپ یا تبلت خود از اینترنت با سرعت محدود استفاده کنند.

ناک ایر

ایرلاین تایلندی ناک ایر نیز جزو معدود شرکتهای هواپیمایی است که با خرید بلیط هواپیما به مسافرانش اینترنت رایگان ارائه می‌کند. اینترنت رایگان ناک ایر فعلا تنها در ۵ فروند از هواپیماهای این شرکت ارئه می‏شود و مسافران برای استفاده از آن در طول پرواز با محدودیت سرعت مواجه هستند.

چاینا ایسترن

با خرید بلیط هواپیما از شرکت چاینا ایسترن امکان استفاده از اینترنت رایگان با حجم محدود برای شما فراهم می‏شود. لازم به ذکر است که این شرکت در هر پرواز تنها به ۱۰۰ مسافر امکان استفاده از اینترنت رایگان را می‌دهد.

نروژ ایر

هواپیمایی نروژ ایر با اینکه جزو ایرلاین‌های ارزان قیمت محسوب می‏شود، در اکثر پروازهای خود به مسافران اینترنت وای‌فای رایگان می‌دهد. اینترنت رایگان نروژ ایر فعلا برای پروازهای کوتاه و میان مدت است و در پروازهای طولانی این خدمات ارائه نمی‏‌شود.

برای خرید بلیط هواپیما خارجی از این ایرلاین‌های معرفی شده یا رزرو هتل خارجی کافیست به سایت آیتورز مراجعه و با یک جستجوی ساده بلیط و هتل خود را با بهترین قیمت رزرو کنید.


نظر شما