شناسهٔ خبر: 28304608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل| ۵۵ باب کتابخانه روستایی در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد

R41374/P1336/S6,49/CT11

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق هدفگذاری‌های انجام یافته تا پایان امسال ۵۵ باب کتابخانه روستایی در مناطق محروم کشور تکمیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدهادی حسینی بعد از ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل اظهار داشت: طبق هدفگذاری‌های انجام یافته تا پایان امسال 55 باب کتابخانه روستایی در مناطق محروم کشور تکمیل می‌شود که در این زمینه اقدامات لازم انجام یافته است که بی‌ شک احداث و راه‌اندازی این کتابخانه‌ها گام اساسی در ارتقای حوزه فرهنگی نقش اساسی داشته باشد.

وی افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام یافته 45 باب کتابخانه روستایی در کشور به بهره‌برداری رسیده است و این مسئله جزو اولویت‌های اساسی است و توسعه کتابخانه در مناطق روستایی و محروم یک اولویت اساسی است که در این زمینه تاکنون اقدامات مناسبی انجام یافته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی‌های مدونی در این زمینه دارد.

   معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم‌اکنون تبدیل خانه‌های قدیمی به کتابخانه جزو دیگر برنامه‌هایی است که بی‌‌شک با انجام این برنامه توسعه کتابخانه‌های روستایی استان‌های کشور به حد مطلوب می‌رسد که این مسئله برای ما یک اولویت ضروری بوده و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است.

حسینی بیان کرد: باید با فرهنگ‌سازی مناسب کتابخوانی را در جامعه نهادینه‌سازی کنیم که این امر مستلزم ایجاد رغبت و انگیزه در بین مخاطبان بوده و می‌تواند ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شود که به عنوان یک اولویت اساسی برنامه‌های مناسبی در دست اجرا است که بی‌شک اهمیت به این مولفه ما را در رسیدن به اهداف موردنظر رهنمون شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور 300 ناشر برجسته کشوری با 160 غرفه هم‌اکنون برپا است که امیدواریم کتاب دوستان و علاقه‌مندان از ظرفیت ایجاد شده به نحو احسن برای توسعه حوزه فرهنگی بی‌بهره نمانند و خلاها و کمبودهای فرهنگی جامعه را به نوبه خود به حداقل برسانند تا بتوانیم به هدف خود نزدیک شویم.

انتهای پیام/ ت

نظر شما