شناسهٔ خبر: 28304132 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

روزنامه اصلاح‌طلب: مردم ایران بازنده حادثه تروریستی اهواز بودند

روزنامه اصلاح طلب در این یادداشت، نظام را به «ذبح روزانه آزادی‌های شهروندی» و «تحدید اعتراضات مسالمت آمیز مدنی» متهم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد.

** روزنامه اصلاح طلب: مردم ایران بازنده حادثه تروریستی اهواز بودند!

روزنامه قانون که سابقه توهین به مدافعان حرم را در کارنامه خود دارد در سرمقاله شماره امروز نوشت:

«ساده لوحی است اگر بگوییم: نمی‌دانستیم! نمی‌دانستیم که هر سه رأس مثلث عملیات تروریستی در پایان ماجرای خونریزی مغموم و بازنده هستند! تروریست‌ها، شلیک می‌کنند، حاضرین قربانی می‌شوند و جان می‌بازند و در این مهلکه مردمان وحشت‌زده به سوی گوشه امن کلبه‌های خویش می‌گریزند و سرانجام خون و خیابان و خفقان، تصاویر باقی مانده از حادثه‌اند. می‌دانیم که سه رأس مثلث ترور، یعنی تروریست‌ها، قربانیان و مردمان همگی بازنده این بازی شوم هستند و فرجام این خون بازی تنها تأمین سوخت قطارخشونت است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«می‌دانیم که قربانیان حادثه تنها شهدای مظلوم و بی دفاع روزِ شلیک گلوله‌ها نیستند، می دانیم که لاجرم یک روز پس از این گونه رخدادهای تلخ به شکل روزانه شاهد ذبح بی سروصدای آزادی‌های شهروندی و تحدید اعتراضات مسالمت آمیز و مدنی اهالی این سرزمین خواهیم بود».

روزنامه اصلاح طلب قانون در این یادداشت تأمل برانگیز، مردم ایران را بازنده اقدام تروریستی اهواز نامیده است!

قانون مدعی شده است که «فرجام این خون بازی تنها تأمین سوخت قطار خشونت است». براساس تحلیل این روزنامه اصلاح طلب، انتقام گیری خون شهدا توسط ایران از تروریست‌های وحشی و پاسخ قاطع به رفتار رذیلانه گروهک‌های تروریستی و قلع و قمع آنان، «تأمین سوخت قطار خشونت» است!

لازم به ذکر است که در روزهای گذشته، «هادی حیدری»-کاریکاتوریست اصلاح طلب و فرزند «غلامرضا حیدری» نماینده لیست امید در مجلس- در کاریکاتوری دوپهلو با عنوان «سرانجام خشونت» اینگونه القاء کرد که ایران مقصر اصلی حمله تروریستی اهواز است.

«علیرضا علوی تبار» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز دیروز در یادداشتی تأمل برانگیز در روزنامه اعتماد، تروریسم و اعدام را در یک کفه ترازو قرار داد و نوشته بود: «کسی که ترور را محکوم نکند، نمی‌تواند اعدام را محکوم کند...کسی که واقعاً مخالف خشونت است باید همه اینها را با هم محکوم کند».

روزنامه اصلاح طلب قانون در این یادداشت، نظام را به «ذبح روزانه آزادی‌های شهروندی» و «تحدید اعتراضات مسالمت آمیز مدنی» متهم کرده است. اتهاماتی بی پایه که همواره دشمنان مردم ایران بدون هیچ سندی و صرفاً برای جاده صاف کنی تحریم‌های حقوق بشری آن را مطرح می‌کنند!

یکی از اهداف اصلی دشمن در اجرای اقدامات تروریستی، برانگیختن اعتراضات قومیتی در مردم است. مردم غیور و دلاور خوزستان هیچگاه فریب دشمن را نخورده‌اند. گویا روزنامه‌های اصلاح طلب از این رفتار تحسین برانگیز مردم غیور خوزستان، عصبی و پریشانند.

** نمک پاشی ارگان دولت روی زخم خانواده شهدای اهواز

روزنامه ایران در گزارشی نوشت:

«لوایح مرتبط با FATF  در هفته جاری هم در دستور کار صحن علنی قرار نخواهند گرفت اما رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  معتقد است که در فرصت باقی‌مانده تا مهلت این کارگروه به ایران، کار تصویب لوایح به سرانجام می‌رسد. حشمت‌الله فلاحت پیشه در حالی این موضوع را به «ایران» می‌گوید که روز شنبه جلسه‌ای در مجلس با هدف بررسی همه جانبه لایحه CFT برگزار شده بود. در این جلسه رئیس مجلس، وزیر اطلاعات، وزیر امور خارجه، رئیس کل بانک مرکزی، سرپرست وزارت اقتصاد، رؤسا و نمایندگان فراکسیون‌های امید و مستقلین مجلس، رؤسای کمیسیون‌های امنیت ملی و قضایی و جمعی از حقوقدانان مجلس حضور داشتند...به نظر می‌رسد که این جلسه قدری احتمال تصویب لوایح چهارگانه را افزایش داده باشد. این را می‌شود از سخنان دیروز فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دریافت. او به «ایران» گفته است: «در جلسه روز شنبه کسی راجع به محتوای CFT بحثی نداشت».

پیگیری موضوع FATF از سوی ارگان دولت چیزی جز پاشیدن نمک بر زخم خانواده‌های شهدای تروریستی اهواز نیست.

کشورهای سلطه‌گر غربی در نمایشی مضحک کارگروه FATF را با عنوان ادعایی نهاد مبارزه با پولشویی و تروریسم تشکیل داده‌اند. کارگروهی که مقر اصلی آن در فرانسه است. کشوری که میزبان گروهک تروریستی منافقین است. گروهکی که دستش به خون 17 هزار ایرانی آلوده است.

در حال حاضر سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی ضدایرانی از جمله گروهک الاحوازیه تحت حمایت برخی دولت‌های اروپایی (گردانندگان FATF) قرار داشته و به راحتی در این کشورها کنفرانس خبری و میتینگ برگزار می‌کنند و در مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی ضدایرانی مستقر در اروپا نحوه ترور مردم ایران را شرح می‌دهند!

جالب اینجاست که فرانسه و انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی با وجود حمایت گستاخانه و بی‌ملاحظه از قاتلان 17 هزار شهروند ایرانی و تروریست‌های تجزیه‌طلب، به عنوان مالکان مافیای FATF از ما می‌خواهند در راستای شفافیت و صداقت (!) و برای استفاده از مزایای برجام، تعهدات جدیدی را ذیل FATF و ملحقات آن بپذیریم که وجه مشترک آنها ادعای «مبارزه با تروریسم و پولشویی حمایت‌های مالی از تروریست‌ها» می‌باشد!

لازم به ذکر است که چندی پیش «سیگال مندلکر» معاون خزانه‌داری آمریکا- اتاق جنگ اقتصادی آمریکا- نسبت به طولانی شدن روند تصویب لوایح استعماری FATF در مجلس ایران از جمله کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) معترض شده بود.

نمایندگان مجلس می‌بایست با هوشیاری نسبت به موضوع FATF وارد عمل شده و لوایح مرتبط با آن را از دستور خارج کنند.

** خرم: دولت یازدهم و دوازدهم دولتی بسیار محافظه کار و بی انگیزه است

«احمد خرم» وزیر راه دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد گفت:

«دولت یازدهم و دوازدهم دولتی بسیار محافظه کار و بی انگیزه است و ادامه چنین سیاستی به زیان کشور و مردم است؛ زیرا به ویژه در شرایط کنونی برای تغییر وضعیت، کشور نیاز به مدیران تحول گرا دارد».

انتقادات اصلاح طلبان به عملکرد دولت روز به روز تندتر و شدیدتر می‌شود. از زمانیکه «سعید حجاریان» گفت «اصلاح طلبان بگویند دولت روحانی دولت ما نیست»، روند این انتقادات شدیدتر شده است.

اصلاح طلبان سهم خود را تمام و کمال از دولت گرفته و کابینه را تصاحب کرده‌اند اما با بی اخلاقی و بی مسئولیتی، از پاسخگویی درباره گزارش عملکرد شانه خالی کرده و در جایگاه منتقد نشسته و از وضع موجود که خود باعث و بانی آن هستند گلایه می‌کنند.

** آمریکا آماده امتیازدهی به ایران است!

روزنامه آرمان در تیتر اصلی شماره امروز با عنوان «آمریکا؛ آماده امتیازدهی به ایران» نوشت:

«آمریکا باور نداشت که ایران در برابر برنامه‌ریزی آنها عقب نشینی نخواهد کرد و پیشنهادهای آنها مانند دیدار رؤسای جمهور دو کشور و غیره را نپذیرد؛ بنابراین چاره‌ای ندارند جز عقب نشینی از مواضع و دشمنی‌هایشان با ایران...وزیر خارجه آمریکا گفت که رئیس‌جمهور کشورش مایل است با مقامات ایرانی از جمله رهبر انقلاب دیدار و گفت‌وگو داشته باشد».

هر سال همزمان با سفر رئیس جمهور به آمریکا برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، روزنامه‌های اصلاح طلب به صورت هماهنگ موضوع مذاکره با آمریکا و بزک چهره خبیث شیطان بزرگ را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

ترامپ و دولت وی به شدت نیازمند یک نمایش سیاسی و قرارگرفتن روسای جمهور ایران و آمریکا در یک قاب است. هدف طرف آمریکایی نه مذاکره است نه امتیاز دادن به ایران و نه رفع تحریم‌ها، هدف اصلی تسلیم ایران و امتیازدهی کشورمان در حوزه موشکی و منطقه‌ای و تکمیل پازل برجام است.

متاسفانه جریان اصلاح طلب به عنوان یار کمکی و سخنگوی ترامپ در این پازل بازی می‌کند.

 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما