شناسهٔ خبر: 28303834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعطای ۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان اردبیلی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان اردبیل از پرداخت بیش از 9 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه ۹ میلیارد و ۱۵۶ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق صندوق امداد ولایت در اختیار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و افراد نیازمند استان اردبیل پرداخت شده است، گفت: راه‌اندازی «صندوق امداد ولایت» یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد است که با یاری هر چه بیشتر خیران می‌توانیم بخش قابل توجهی از مشکلات مددجویان را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه 2 هزار و ۵۳ نفر از مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر جامعه در شش ماهه نخست سال‌جاری از صندوق امداد ولایت، تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کرده‌اند، افزود: پایین‌ترین نرخ کارمزد و ضمانت آسان از جمله مزیت‌های صندوق امداد ولایت است که بر این اساس نیازمندان با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه می‌توانند گرهی از مشکلات خود بگشایند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه 4 میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل پرداخت شده است، اعلام کرد: ۳۲۴ مددجو با دریافت تسهیلات اشغال‌زایی از صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در شش ماهه نخست سال‌جاری وارد بازار کار شده‌اند.

دشتی با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد برای توانمندسازی خانوار تحت حمایت است، گفت: سپرده‌گذاری هر چه بیشتر خیران در صندوق امداد ولایت موجب می‌شود تا بتوانیم مددجویان بیشتری را از تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی بهره‌مند کنیم تا به استقلال اقتصادی دست یابند.

وی به پرداخت 4 میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات کارگشایی به خانوار تحت حمایت کمیته امداد و افراد نیازمند استان اردبیل اشاره کرد و افزود: با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی به مشکلات هزار و ۷۱۶ نفر از مددجویان رسیدگی شد تا بخشی از گرفتاری‌های آنها برطرف شود.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه حدود ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیز به خرید و ساخت منزل مسکونی برای خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل کمک شده است، افزود: احداث مسکن و ایجاد سرپناه برای خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل از جمله خدمات با اهمیت این نهاد به مددجویان است تا از سرپناهی مقاوم و مناسب بهره‌مند شوند.

دشتی با اشاره به اینکه دو نیکوکار نیز در قالب «وام خیران» به مددجویان تحت حمایت این نهاد کمک کرده‌اند، گفت: خیران در قالب این طرح، تسهیلات کارگشایی از کمیته امداد استان اردبیل دریافت کرده و در اختیار مددجویان قرار می‌دهند و خود اقساط آن را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سپرده‌گذاری خیران در صندوق امداد ولایت استان اردبیل به ترویج سنت قرض‌الحسنه در جامعه کمک خواهد کرد، افزود: سپرده‌های خیران در قالب‌های مختلف درمانی، تعمیر و بهسازی مسکن و تأمین کمک هزینه جهیزیه نوعروسان به صورت کاملا قرض الحسنه در اختیار خانوار تحت حمایت کمیته امداد و افراد نیازمند استان اردبیل قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد اردبیل

نظر شما