شناسهٔ خبر: 28303556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ظرفیت توسعه تجارت استان يزد با کشور نيجريه

سفير ايران در کشور نيجريه در نشست مشترک با معاون اقتصادي استاندار یزد بر نقش استان یزد به عنوان محور مبادلات در غرب آسيا تاکید کرد .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگز اری صدا وسیما مرکز یزد , سفير ايران در کشور نيجريه در نشست مشترک با معاون اقتصادي استاندار با اشاره به اينکه سطح مبادلات تجاري فيمابين رضايت بخش نيست افزود: اميدواريم با عزم مسئولان و تشکل هاي بخش خصوصي, استان يزد بتواند به عنوان محور مبادلات در غرب آسيا نقش خود را به نحو احسن ايفا کند.
رحيمي افزود: با امکانات بسيار خوبي که در استان در زمينه هاي مختلف صنعتي، کشاورزي و معدن وجود دارد. اظهار اميدواري کرد. در سال هاي آينده استان يزد به عنوان محور مبادلات تجاري درغرب آفريقا نقش خود را به نحو احسن ايفا کند.
وي يکي از مهمترين موانع توسعه روابط تجاري کشور ايران با نيجريه را  آفريقا هراسي تجار و فعالان اقتصادي دانست و افزود: در تلاشيم تا اين مانع رفع شود.
معاون اقتصادي استاندارهم در اين نشست با اشاره به  ظرفيت هاي بالاي استان در حوزه تنوع توليدات و  گردشگري گفت: اين ظرفيت ها بستر مناسبي براي توسعه روابط اقتصادي و گردشگري فيما بين است.
زيني وند افزود:علي الرغم  تنوع توليدات در استان,سطح مبادلات تجاري بين کشور نيجريه و استان رضايت بخش نيست.
وي همچنين از حضور تشکل هاي اقتصادي استان در نمايشگاه کشور نيجريه  براي توسعه روابط تجاري و اقتصادي فيمابين در آبان امسال خبر داد.
سطح مبادلات تجاري کشور نيجريه با استان يزد 20 ميليون دلار در حوزه صنايع غذايي، کنجد و سنگ روي است.

نظر شما