شناسهٔ خبر: 28303422 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کانون‌های شیوع بیماری‌های دامی در استان بوشهر شناسایی و کنترل شد

R41363/P1486/S6,53/CT11

رئیس اداره امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به تشکیل کارگروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی و آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان بوشهر گفت: تاکنون کانون‌های شیوع این بیماری‌ها شناسایی و کنترل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، خسرو درویشی ظهر امروز در نشست بررسی بیماری‌های دامی و وحوش در استان بوشهر  جایگاه این استان در زیستگاه جانواران را مورد اشاره قرار داد و اظهار  داشت: مناطق حفاظت شده استان بوشهر 7.5 درصد کل مساحت این استان بوشهر را تشکیل می‌دهد که تا 11 درصد که استاندارد جهانی است افزایش می‌یابد.

وی مساحت، مناطق حفاظت شده استان بوشهر را 180 هزار هکتار دانست و خاطرنشان کرد: در این مناطق انواع جانوران نادر و کمیاب زیست و زاد و ولد می‌کنند که پرندگان مهاجر از آن جمله است.

رئیس اداره  امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر از برگزاری کارگروه پیشگیری وکنترل بیماریهای‌دامی و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش خبرداد و بیان کرد: افزایش پایش زیست محیطی مناطق حساس وزیستگاه‌های تالابی پرندگان مهاجر زمستان گذران توسط محیط زیست و اطلاع رسانی و انتقال سریع نمونه‌های مشکوک به مراکز دامپزشکی یکی از اهداف برگزاری این کارگروه بوده است.

خسرو درویشی به لزوم تشدید  پایش‌ها و نظارت مستمر بر وضعیت شیوع بیماری‌ها به خصوص بیماریهای مشترک بین انسان و وحوش و بیماری های سرایت کننده از دامهای اهلی به وحشی اشاره و تاکید کرد و افزود:تاکنون کانون‌های شیوع این بیماری‌ها شناسایی و کنترل شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت دامی دامپزشکی استان بوشهر نیز در خصوص وضعیت بیماریهای دامی بخصوص PPR در استان بیان کرد: امسال تاکنون 4 کانون شیوع این بیماری‌ها شناسایی و سریعا"کنترل شده است که علت همگی آنها ورود دام‌آلوده از بیرون بوده است.

رئیس اداره آموزش  حفاظت محیط زیست استان بوشهر  نیز در مورد لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای محیط بانان و آشنایی عموم مردم با این بیماریها سخن گفت.

انتهای پیام/م

نظر شما