شناسهٔ خبر: 28303245 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

یونیسف:

کودکان قربانی اصلی درگیری های «طرابلس» هستند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل اعلام کرد که نیم میلیون از کودکان به خاطر جنگی که در طرابلس در جریان است در معرض خطر فوری قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «خبرگزاری فرانسه»، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که نیم میلیون از کودکان به خاطر جنگی که در طرابلس در جریان است در معرض خطر فوری قرار دارند.

 

بر اساس گزارش وزارت بهداشت لیبی ،درگیری هایی که میان شبه نظامیان از اواخر آگوست سال جاری میلادی به وجود آمده است،شنبه شب منجر به کشته شدن حداقل 115 و زخمی شدن حدود 400 نفر شد.

 

«یونیسف» امروز (دوشنبه دوم مهر) اعلام کرد که بیش از یک هزار و 200 خانواده تنها در 48 ساعت گذشته که درگیری ها در جنوب طرابلس تشدید شده است، آواره شده اند.

 

بر اساس گزارش «یونیسف»، به این ترتیب تعداد  کل افراد آواره شده در درگیری های اخیر طرابلس به بیش از 25 هزار نفر رسیده است که نیمی از آنها را کودکان تشکیل می دهند.

 

«گیرت کپلر»،رئیس بخش آفریقای شمالی و خاورمیانه سازمان ملل در این باره گفت: بیشتر کودکان برای شرکت در این درگیری ها به کار گرفته می شوند و این آنها را در معرض خطر فوری قرار می دهد.

 

یونیسف اعلام کرد که هر روز تعداد بیشتری از مدارس به عنوان پناهگاه برای خانواده های بی خانمان به کار گرفته می شوند و همین مسئله آغاز سال تحصیلی جدید را به تاخیر می اندازد.

 

در گزارش این سازمان آمده است که شهروندان طرابلس با کمبود غذا،برق و آب مواجه هستند و درگیری ها موجب افزایش تعداد مهاجران شده است.

 

کپلر افزود: صدها نفر از جمله کودکان مجبور به فرار از طرابلس به دلیل خشونت ها شده اند.

 

وضعیت لیبی از سال 2011 میلادی یعنی از زمانی که معمر قذافی از قدرت خلع شد آشفته و ناآرام بوده است اما در چند هفته گذشته این ناآرامی ها شدت گرفته است.

 

شبه نظامیان سال هاست که برای کنترل بخش هایی از کشور با هم می جنگند و داد و قال به راه می اندازند اما جریانات اخیر موجب شد تا «دولت وفاق ملی» درگیری ها میان شبه نظامیان وفادار به خود را محکوم کند./

برچسب‌ها:

نظر شما