شناسهٔ خبر: 28302260 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: دفاع مقدس ریشه در فرهنگ حسینی و عاشورایی دارد

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دفاع مقدس ریشه در فرهنگ حسینی و عاشورایی دارد و این فرهنگ باید روز به روز پررنگتر گردد.

صاحب‌خبر -

سیدهادی حسینی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی مدیران فرهنگی استان اردبیل با موضوع دفاع مقدس و فرهنگ و هنر که در محل نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد، گفت: موضوعات دفاع مقدس و ماه محرم باید با رویکردی نوین و جدیدی در حوزه فرهنگ و هنر تعریف گردد .

حسینی افزود: دفاع مقدس ریشه در فرهنگ حسینی و عاشورایی دارد و بر همین اساس، باید با نگاه نوینی این حوزه را درک و با استفاده از ابزارها و ظرفیت های مختلف فرهنگی و هنری در جهت نهادینه کردن آنها گام برداریم .

وی اظهار داشت: باید این فرهنگ روز به روز پررنگ تر شود و نوجوانان و جوانان به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند تا یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و کسانی که در راه انقلاب اسلامی و کشور فداکاری کردند فراموش نشود .

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ملت غیور ایران، سخت ترین شرایط را پشت سر گذاشتند، بیان کرد: هشت سال در جنگ تحمیلی دشمنان ایران اسلامی با جان فشانی غیورمردان این سرزمین مقاومت کردیم و امروز نیز، در جنگ اقتصادی مقاوم در برابر استکبار ایستاده ایم .

وی گفت: مجاهدت، از خودگذشتگی، ایثار و دلسوزی برای کشور و صیانت از ارزش های دینی و اسلامی منحصر به دوران هشت سال دفاع مقدس نبوده و نیست چون امروز فرهنگ ایثار و شهادت همچنان زنده است و گواه این مدعا حضور داوطلبانه ایثارگران و رزمندگان اسلام به عنوان مدافعان حرم برای دفاع از اسلام و حرم اهل بیت (ع) می باشد .

نظر شما