شناسهٔ خبر: 28301991 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده سپاه ثارالله شیراز خبر داد:

نمایشگاه بزرگ بهشت خاکی در شیراز برپا شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، سرهنگ موسی زارعی اظهار داشت: این نمایشگاه از امشب به طور رسمی با حضور فرماندار و سایر مسئولان شهری افتتاح می‌شود و تا پایان هفته دفاع مقدس هر روز از ساعت شش عصر تا 11 شب پذیرای شهروندان شیرازی است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه چند منظوره است افزود: بخش از این نمایشگاه ویژه کودکان و نوجوانان هفت تا 16 سال است که حریم آسمانى نام دارد که این گروه سنی  لباس رزم پوشیده و پس از آموزش و توجیه لازم جهت اجرا روى سن مى‌روند.

فرمانده سپاه ثارالله شیراز بیان کرد: بخش دیگر نمایشگاه فرهنگی است که در آن موضوع‌های جریان‌سازى روز به نمایشگاه گذاشته شده و در حضور بازدیدکنندگان نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

زارعی خاطرنشان کرد: همچنین در این نمایشگاه ادوات جنگى سبک و سنگین به نمایش گذاشته شده و رزمایش‌هایی نیز توسط بسیجیان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 300 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط سپاه ناحیه ثارالله شیراز برگزار می‌شود، افزود: مهم‌ترین این برنامه‌ها شامل دیدار با خانواده‌های معظم شهداء، برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرتی، حضور راویان در مدارس و مساجد،برگزاری یادواره‌های شهداء و اجرای برنامه‌های قرانی، فرهنگی، ورزشی است.

فرمانده سپاه ثارالله شیراز با تاکید بر اینکه دفاع به ما آموخت که از خودباختگی تا خودیافتگی راهی به نورانیت ایثار و معنویت ایمان به خداست خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله‌های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

زارعی خاطرنشان کرد: تحمیل جنگ هشت ساله به ایران، دومین موج اتحاد و حرکت مردمانی را در پی‌داشت که برای آزاد زیستن، بهای بسیار پرداخته بودند و در این عرصه، با ایمانشان چنان به مبارزات خود بعد معنوی بخشیدند که از دل مرارت های بی شمار جنگ، ارزش هایی چون شرافت، ایمان، عشق، شجاعت، تدبیر و ایثار تبلور یافت.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ما در زمینه‌های مختلف سیاسی، ‌نظامی، اجتماعی، فرهنگی و ... توانست معادلات جهانی معمول را بر هم زند و تحلیل‌های مادی دنیاپرستان را نقش بر آب سازد افزود: این حادثه عظیم، بی شک در یاد ملت ایران خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را در نسل‌های بعد بر جای خواهدگذاشت.

 زارعی گفت: میزان ماندگاری حماسه ها بر لوح تاریخ و اشاعه فرهنگ آن حماسه ها به نسل های آتی درگرو تلاشی است که بازماندگان و شاهدان صحنه‌های حوادث آن حماسه ها برای ترسیم آن انجام می‌دهند و شرح حماسه ها را به زبان قلم، بیان و هنر برای آیندگان باز می‌گویند.

نظر شما