شناسهٔ خبر: 28301503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

امیرسیاری: جواب قاطعی به تروریست‌ها خواهیم داد

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» در مراسم رونمایی از شش عنوان کتاب دفاع مقدس که صبح امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: این ترور و حمله کور را محکوم می‌کنیم و قطعا جواب قاطعی به تروریست‌ها خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان و قدرت‌های استکباری، انقلاب اسلامی را مانعی بر سر راه زیاده‌خواهی‌های خود می‌دیدند، افزود: دشمنان قسم‌خورده ایران برای به دست آوردن منافع نامشروع خود با انقلاب اسلامی مقابله کردند و با ترفند‌ها و توطئه‌های مختلف به دنبال ادامه تسلط بر منطقه بودند.

دریادار سیاری آغاز جنگ تحمیلی را بر مبنای همین رویکرد قدرت‌طلبانه استکبار جهانی عنوان کرد و گفت: بلوک شرق و بلوک غرب که به جهت مبنایی با هم اختلاف داشتند، بر سر مقابله با انقلاب ایران با یکدیگر به توافق رسیدند و پیوند نامبارکی را به وجود آوردند و تمامی امکانات را در اختیار صدام گذاشتند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: در شرایطی که ما حتی سیم خاردار هم در داخل نداشتیم، طرف مقابل از غربی‌ها و شرقی‌ها انواع تجهیزات مدرن جنگی همچون هواپیما‌های آواکس، سوپر اتاندارد، میراژ و سوخو و موشک‌های اگزوسه و بالستیک اسکاد را دریافت می‌کرد.

وی با اشاره به تصور غلطی که درباره دفاع در یک سال نخست جنگ به وجود آمده است، گفت: عده‌ای فکر می‌کنند که در سال نخست جنگ، رییس جمهور خائن بنی صدر حاکم بود و ارتش تحت فرمان او عمل می‌کرد؛ در صورتی که بدنه انقلابی ارتش در همان سال نخست جنگ گوش به فرمان امام خمینی (ره) بود و موفقیت‌های بزرگی را به دست آوردند.

امیر سیاری به موفقیت‌های نیرو‌های ارتش در سال نخست جنگ اشاره و تصریح کرد: نیروی زمینی تحت تاثیر انقلاب، بسیاری از نیروهایش را از دست داده، یا به شهر‌های دیگر منتقل کرده بود و یا افراد متخصصش در جایگاه خود حضور نداشتند؛ همچنین به جهت کاهش دوران سربازی از توان این نیرو کاسته شده بود، اما با وجود این، وظیفه خود را در حوزه مسدودسازی راه دشمن به خوبی انجام داد و اگر آن رشادت‌ها و پایمردی‌ها نبود، دشمن بعد از خرمشهر، اهواز، آبادان و دیگر شهر‌های مهم را هم به تصرف خود درمی‌آورد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: البته در همان دوران نیروی زمینی بخشی از توان خود را صرف مقابله با توطئه دشمنان در غرب کشور کرده بود.

وی با تاکید بر نقش آفندی نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس گفت: نیروی هوایی ارتش تنها ساعاتی پس از آغاز تجاوز وحشیانه دشمن بعثی، به سرعت فرودگاه‌های عراق را مورد حمله هوایی قرار داد و پاسخ کوبنده‌ای را در همان ساعات اولیه جنگ به دشمن داد.

امیر سیاری اضافه کرد: همچنین تنها ۲۴ ساعت بعد از آغاز جنگ، نیروی هوایی در اقدامی بزرگ و بی‌نظیر عملیات «۱۴۰ فروندی» را با موفقیت انجام و بدین ترتیب نقاط استراتژیک دشمن متجاوز را مورد اصابت قرار داد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: نیروی دریایی نیز تنها پس از گذشت ۶۷ روز از آغاز جنگ تحمیلی توانست در «عملیات مروارید» نیروی دریایی عراق را به طور کلی منهدم کند، سکو‌های البکر و الامیه را از بین ببرد و جلوی صادرات نفت دشمن را بگیرد.

وی ادامه داد: قطعا اگر این اقدامات در یک سال نخست جنگ صورت نمی‌گرفت، راهبرد دشمن پیروز می‌شد. این تعهد، علم و دانش نیرو‌های انقلابی بود که توانست راهبرد دشمن را تغییر دهد.

دریادار سیاری نقش امام (ره) و رهبری، تعامل نیرو‌های مسلح و مردم، ایمان، تعهد، مدیریت جهادی، علم، دانش، تخصص و مهارت را که در نیرو‌های مسلح و بویژه ارتش وجود داشت، سبب پیروز‌های مهم در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

این مقام ارشد نظامی تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس امکاناتی نداشتیم، اما امروز در حوزه تجهیزات، نیروی انسانی متخصص، تاکتیک و رزمایش دارای ظرفیت‌های خوبی هستیم و در منطقه نیز دارای چنان قدرتی هستیم که هیچ‌کس بدون عزم ما نمی‌تواند اقدامی کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با یادآوری حمله نظامی آمریکا به عراق و افغانستان گفت: قدرت نیرو‌های مسلح ما امروز توان بازدارندگی را به وجود آورده است که اگر این توان نبود، دشمن به ما نیز حمله می‌کرد.

منبع:میزان

نظر شما