شناسهٔ خبر: 28301369 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نقوی حسینی:

طبل تو خالی وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح قطار حومه‌ای/توقف 5 ساله ساخت قطارهای حومه‌ای

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی 5 سال است که بر طبل قطار حومه ای می کوبد، اما تا الان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

صاحب‌خبر -

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه این وزارتخانه برای تشکیل شرکت قطارهای حومه ای، گفت: به نظر من اینگونه اظهارات شعاری بوده و یک نوع کار تبلیغاتی و رسانه است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی شرکت مترو تهران و حومه در حال فعالیت بوده و این شرکت، خطوط اتصالی اطراف تهران را نیز می تواند مدیریت کند، همان طور که در شرایط کنونی خطوط ریلی کرج، توسط شرکت متروی تهران مدیریت می شود.

وزیر راه و شهرسازی عامل اصلی توقف پروژه های مترو شهرستان های تهران

وی افزود: عباس آخوندی از زمان آغاز وزارت خود، تمام فعالیت ها و پروژه های مترو شهرستان های استان تهران را متوقف و طرح قطار حومه ای را مطرح کرد؛ حال متأسفانه این وزارتخانه 5 سال است که بر طبل قطار حومه ای می کوبد، اما تا الان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

نقوی حسینی ادامه داد: در شرایط کنونی پس از چند سال، نه پروژه های مترو به نتیجه رسید و نه اینکه قطار حومه ای عملیاتی شد، به طور مثال پروژه مترو تهران-قرچک- ورامین-پیشوا به سرعت از سوی شرکت مترو تهران در حال اجرا بود، اما متأسفانه به علت تغییر سیاست های وزارت راه، این پروژه متوقف شد.

وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگوی مردم شهرستان های استان تهران باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی، وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگوی مردم شهرستان های استان تهران باشد که چرا بعد از گذشت حدود 6 سال هنوز هیچ اقدامی برای ساخت و تحقق مترو حومه ای صورت نگرفته است.

5 پروژه قطار حومه ای روی زمین مانده است

وی ادامه داد: امروز تمام پروژه های قطار حومه ای فیروزکوه-دماوند، پردیس، اسلامشهر، رباط کریم-بهارستان، قرچک- ورامین-پیشوا و پاکدشت متوقف شده و وزارت راه و شهرسازی هیچ قدمی برای عملیاتی کردن آن ها برنداشته است.

اختصاص سالانه 100 میلیاد تومان برای اجرای پروژه های قطار حومه ای

نقوی حسینی تصریح کرد: به نظر من علت توقف پروژه های قطار حومه ای، کمبود اعتبار نیست، زیرا سالانه حدود 100 میلیارد تومان در بودجه سالانه برای این امر دیده شده، از این رو اراده ای برای اجرای آن وجود ندارد./

پایان پیام

نظر شما