شناسهٔ خبر: 28301285 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون شرکت ساخت:

امسال 300 کیلومتر راه و بزرگراه زیربارترافیک قرار گرفت

تهران - ایرنا - معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: امسال تاکنون حدود 300 کیلومتر راه و بزرگراه زیربار ترافیک قرار گرفته و روسازی 261 کیلومتر نیز به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شرکت یادشده، محمد رضا کدخدا زاده افزود: هدف‌گذاری این شرکت در سال 1397 بهره‌برداری از 850 کیلومتر راه و بزرگراه است که از این رقم تاکنون 300 کیلومتر تاکنون تحقق یافته و 261 کیلومتر دیگر نیز با تکمیل تمهیدات ایمنی، آماده بهره‌برداری است.
وی، اولویت توسعه راه‌ها را در مناطق کمتر توسعه یافته و تکمیل پروژه‌‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا در سراسر کشور ذکر کرد و گفت: براساس برنامه ریزی هر بخشی از پروژه ها که آماده بهره‌برداری شود، زیربار ترافیک قرار می گیرد.
کدخدا زاده اضافه کرد: بهره‌برداری از پروژه‌هایی که نقش مهمی در ایمنی بیشتر مسیرهای جاده ای دارند و یا تکمیل باند دوم پروژه‌هایی که از ترافیک بالایی برخوردار است، بخش دیگری از برنامه‌های سال 1397 محسوب می‌شوند.
کدخدا زاده یکی دیگر از رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه را تکمیل کریدورهای ترانزیتی کشور دانست و اظهارداشت: توسعه نوار مرزی غرب کشور و نوار ساحلی جنوب کشور از دیگر برنامه‌های این شرکت برای امسال است و به همین منظور تاکنون حدود 21 کیلومتر در کریدور بزرگراهی غرب و 32 کیلومتر در کریدور بزرگراهی جنوب کشور آماده بهره‌برداری شده است.
وی توسعه راه های مربوط به چهار استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان را دستاورد تکمیل کریدور بزرگراهی اعلام کرد و گفت: نوار ساحلی جنوب کشور به لحاظ برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز، دسترسی از طریق خلیج فارس و دریای عمان به آب های آزاد از جایگاه ویژه‌ای در اجرای پروژه های این شرکت برخوردار است.
معاون شرکت ساخت در تشریح برنامه‌های توسعه کریدور بزرگراهی غرب کشور گفت: 21.5 کیلومتر از این کریدور در استان کردستان تکمیل شده که 11.5 کیلومتر آن در کنارگذر سقز واقع شده است.
کدخدا زاده همچنین تکمیل 19 کیلومتر از باند دوم شهرکرد – بروجن - لردگان را یکی از اولویت‌های مهم برشمرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف این شرکت احداث باند دوم در محورهایی است که زیربار ترافیکی قرار می گیرد تا ضمن افزایش ایمنی مسیر از ترافیک‌های طولانی در محورهای پرتردد در سراسر کشور جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، اکنون طول راه های کشور به بیش از 210 هزار کیلومتر رسیده که 2 هزار و 500 کیلومتر آن به آزادراه ها و 15 هزارکیلومتر به بزرگراه ها اختصاص دارد و دولت در تلاش است در پایان برنامه ششم توسعه (1400- 1396) طول آزادراه های کشور به هفت هزار و 500 کیلومتر برسد.
اقتصام**1108 **1559

نظر شما