شناسهٔ خبر: 28300262 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طی دو هفته آینده سامانه دفاعی اس 300 به سوریه منتقل می شود

سرگئی شویگو در سخناني در کنفرانس خبري در واکنش به حادثه سرنگونی هواپیمای شناسایی ایل-20 روسیه گفت: سامانه اس 300 سرعت عمل بالایی دارد که می‌تواند توان رزمی سوریه را افزایش دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی روسیاالیوم؛ سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در سخناني در واکنش به حادثه سرنگونی هواپیمای شناسایی ایل-20 روسیه گفت: هفتم سپتامبر هواپیمای شناسایی ایل-20 در حال پرواز و انجام ماموریت نظارت بر استان ادلب بود. در همین زمان چهار جنگنده اسرائیلی اف-16 به اهدافی در استان لاذقیه حمله کردند. تنها یک دقیقه قبل از آغاز حمله به لاذقیه نمایندگان نیروی هوایی اسرائیل با فرمانده نیروهای روسیه تماس گرفت. در این تماس موقعیت جنگنده های اسرائیلی گزارش نشد. آنها گفتند جنگنده های اسرائیلی در شمال سوریه عملیات دارند. این در حالی بود که غرب سوریه هدف قرار گرفت. این موضوع باعث شد تا هواپیمای ایل-20 نتواند به منطقه امن برود و در خط آتش پدافند هوایی سوریه قرار گرفت. خلبانان اسرائیلی از موضوع اطلاع داشتند و پشت هواپیمای روسیه پنهان شدند که همین موضوع باعث اصابت موشک به هواپیمای ما و سرنگونی آن شد. در این حادثه چهار خلبان روس کشته شدند. به همین علت تصمیم گرفتیم تا اقدامات ویژه ای را برای تامین امنیت نظامیان روس که در چارچوب مبارزه جهانی با تروریسم در سوریه حضور دارند انجام دهیم. بر اساس توصیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه وزارت دفاع این اقدامات را انجام می دهد تا توان رزمی ارتش سوریه افزایش یابد:
1- طی دو هفته آینده سامانه دفاعی اس-300 به سوریه منتقل می شود. این سامانه می تواند اهداف هوایی را از فاصله 250 کیلومتری هدف قرار دهد. این سامانه همچنین چندین هدف را هم‌زمان رهگیری می‌کند و سرعت عمل بالایی دارد که می‌تواند توان رزمی سوریه را افزایش دهد. تاکید می‌کنم که در سال 2013 به درخواست اسرائیل تحویل این سامانه به سوریه را متوقف کردیم. در آن زمان به مسئولان نظامی سوریه هشدار دادیم. امروز تصمیم خود را تغییر داده‌ایم و این مساله تقصیر ما نیست.
2- پدافند هوایی سوریه همچنین سامانه خودکار و مدیریت سامانه را که فقط در اختیار ارتش روسیه قرار گرفته است تحویل خواهد گرفت. این کار به مدیریت مرکزی نیروی هوایی سوریه اجازه می دهد وضعیت را در آسمان زیر نظر داشته باشد و اهداف را مشخص کند. با این سامانه هویت هواپیماهای روسیه شناسایی می شوند.
3- در منطقه مدیترانه در نزدیکی مرزهای سوریه همه دستگاه‌های رادار و سامانه‌های ارتباطی نیروهایی را که قصد هدف قرار دادن اراضی سوریه را داشته باشند از کار خواهیم انداخت. با این کار سعی می کنیم خطر را از نظامیان خود دور کنیم و بر اساس تحولات جدید واکنش مناسب نشان خواهیم داد.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2650142" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2235442/2650142?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما