شناسهٔ خبر: 28299704 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

ابهام در شروط و امضای قرارداد کی روش

فدراسیون فوتبال در حالی دیروز (یکشنبه) خبر از تمدید قرارداد با کارلوس کی روش داد که خبر می رسد کاغذی توسط مرد پرتغالی برای تمدید امضا نشده و شروط او نیز ابهام گونه و چالش آمیز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، «مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته خبر از تمدید قرارداد کی روش داد و اعلام کرد که او تا پایان جام ملت های آسیا در سال 2019 که قرار است از 15 دی به میزبانی امارات برگزار شود، روی نیمکت تیم ملی می نشیند.
تاج در حالی این خبر را داد که کی روش برای حضور در جشن بهترین های فوتبال جهان که امشب در انگلیس برگزار می شود به لندن رفته و نماینده ای هم برای امضای قرارداد در فدراسیون ندارد.
«بیژن ذوالفقارنسب» مشاور فدراسیون فوتبال  گفت: به نظرم فشار افکار عمومی، فدراسیون فوتبال را تحت تاثیر قرارداد تا مسئولان آن مجبور به اعلام تمدید قرارداد کی روش شوند.
وی گفت: اگر واقعا قرارداد کی روش تمدید شده چرا مبلغ قرارداد و امضای زیر برگ ها از طرف فدراسیون منتشر نمی شود؟
پیشکسوت فوتبال افزود: مطمئن باشید قرارداد کی روش تمدید نشده و برای چندمین بار است که این گفتمان از طرف فدراسیون فوتبال مطرح می شود. کی روش در ایران نیست و بیان شروط از طرف او هم فقط بازار گرمی است.
ذولفقارنسب ادامه داد: با توجه به شناختی که از کی روش دارم و شروطی که بیان کرده، باور ندارم که قرارداد وی تمدید شده باشد.
وی افزود: وقتی به شروط کی روش دقیق شوید، متوجه خواهید شد این شروط صوری هستند. زیرا همه ارکان جامعه، هم مردم و هم مسئولان، از تیم ملی حمایت می کنند و تاکنون نیز هیچ بازیکن سربازی نبوده که نتواند با پیراهن تیم ملی به میدان برود. همچنین اگر کی روش تقاضای بازی با تیم های بزرگ را داشته باشد حتما خواسته او اجابت می شود ولی او هیچگاه موافق انجام بازی دوستانه با تیم های با کیفیت بالا نبوده تا شکست احتمالی تیم ملی به جایگاهش ضربه نزند.
مربی اسبق تیم ملی فوتبال ادامه داد: تمام تلاش کی روش و شروطی که گذاشته برای پرداخت حق و حقوق بوده و شروط دیگر نیز برای فضا سازی است.
در شروطی که کی روش خواستار اجرایی شدن آن شده، آمده است باید استراتژی فدراسیون فوتبال حمایت از تیم ملی باشد و فدراسیون برای تامین امکانات و بازی‌های دوستانه مناسب تلاش کند. همچنین او از فدراسیون تعهد خواسته است که حقوق مربیان و پاداش اعضای کادر فنی تیم ملی به زودی پرداخت شود. کی روش از فدراسیون تعهد خواسته که بدون هیچ مشکلی مسئله بازیکنان سرباز تیم ملی نیز حل شود.
این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران در اطلاعیه ای گفت است هزینه تیم ملی برای حضوری موفق در جام ملت های آسیا، حدود 5 میلیون و هشتصد هزار دلار است که با قول مساعدت مسئولان وزارت ورزش و جوانان و دولت، مبلغ دو میلیون و پانصدهزار دلار از این هزینه ها تامین خواهد شد. همچنین فدراسیون به این نکته تاکید دارد که خبری درباره دستمزد کارلوس کی روش در تمدید قرارداد او منتشر نکرده است. 
سردار «مهرعلی باران چشمه» مدیرکل تربیت بدنی نیروهای مسلح نیز درباره اینکه آیا شرط کی روش مبنی براستفاده از بازیکنان سرباز قابل اجرا است یا خیر؟  گفت: پیش از این نهادهای مسئول نظام وظیفه با فدراسیون فوتبال توافقی امضاء کرده اند که بر اساس آن بازیکنان سرباز تیم های ملی سه رشته فوتبال، بسکتبال و والیبال می توانند تا سن 30 سالگی معاف موقت از خدمت مقدس سربازی باشند.
وی گفت: این بازیکنان نیز در رده های باشگاهی تا سن 28 سالگی امکان معافیت موقت از خدمت نظام وظیفه را دارند که قبلا قانون آن مصوب شده و و آیین نامه آن نیز اجرایی می شود.
تیم ملی فوتبال ایران قرار است برای آمادگی بیشتر در راه قهرمانی در جام ملت های آسیا در سال 2019، 24 مهرماه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم بولیوی برود.
پیش از این نیز در نخستین دیدار تدارکاتی خود پس از جام جهانی 2018 روسیه مقابل ازبکستان به میدان رفت و با یک گل به پیروزی رسید.
این در حالی است که تیم ملی عراق به عنوان یکی از رقبای تیم ملی ایران در مرحله گروهی رقابت های جام ملت های آسیا، کمتر از یک ماه دیگر در تورنمنت 4 جانبه ای به میزبانی عربستان مقابل تیم های برزیل و آرژانتین به میدان خواهد رفت.
یمن و ویتنام دیگر هم گروه های ایران در این دوره از رقابت های جام ملت های آسیا هستند.

نظر شما