شناسهٔ خبر: 28299457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حمایت همه‌جانبه مردم از امام‌جمعه مریوان و رسوایی رسانه‌های ضدانقلاب؛ ناگفته‌های ماموستا شیرزادی درباره قتل فرزندش

R41362/P1486/S6,66/CT7

امام جمعه مریوان پس از موج‌سواری رسانه‌های معاند، درباره قتل فرزند خود شفاف‌سازی و واقعیت‌ها را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، 17 شهریورماه جاری حکم اعدام سه تن از محکومان دادگاه‌های انقلاب تهران و سنندج اجرا شد، این سه محکوم‌علیه، لقمان مرادی فرزند عثمان، زانیار مرادی فرزند اقبال و رامین حسین‌پناهی فرزند محمدمیرزا بودند که دو نفر اول در تاریخ 14 تیرماه 1388 با اقدام تروریستی در شهرستان مریوان منجر به فوت سه نفر و از جمله فرزند امام جمعه مریوان شدند.

رسانه‌های معاند نظام و ضدانقلاب که از هر فرصتی برای ضدیت و دشمنی با مردم و نظام اسلامی استفاده می‌کنند، پس از اعدام سه عضو گروهک کومله و تروریست‌ داعش وطنی نیز بار دیگر در اقدامی هماهنگ دست به اقدام غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی زدند و با انتشار فراخوان‌های متعدد شروع به تخریب «امام جمعه مریوان» و از مردم می‌خواستند که در نمازجمعه شرکت نکنند و پشت سر "ماموستا شیرزادی" نماز نخوانند تا از این موضوع برای پیشبرد اهداف پلید خود بهره ببرند اما مردم هوشیار، آگاه و فهیم این دیار «پرشورتر» از هفته‌های گذشته «نه» بزرگی به دشمنان قسم‌خورده نظام و حامیان گروه‌های تروریستی گفتند و حمایت معنادار خود را از امام جمعه مردمی این شهر اعلام کردند.

براساس مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم، نماز جمعه 23 شهریورماه مریوان به حدی شلوغ بود که اقشار مختلف مردم دیندار و متدین این شهرستان، از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، دانشجویان و روحانیون از ساعت‌های اولیه صبح در مسجد حضور پیدا کرده بودند تا همه با هم «یکدل و یکصدا» حمایت خود را از امام جمعه مریوان اعلام کنند؛ حضور مردم در نماز جمعه آنقدر وسیع و گسترده بود که نمازگزاران به‌خاطر پُرشدن کامل مسجد در خیابان‌های مریوان نماز جماعت خواندند اما جالب است رسانه‌های معاند نظام پس از مأیوسی و شرمساری بزرگ در رسیدن به اهداف شومشان، بار دیگر مدعی شدند که مردم بخاطر اینکه پشت سر "ماموستا شیرزدای" نماز نخوانند، به خیابان‌ها رفته‌اند و اصل ماجرا را خلاف واقع عنوان کردند!

«محمد.ق» درباره دلیل شرکتش در نماز جمعه مریوان با علم به هشدارهایی که نسبت به عدم شرکت شهروندان در نماز جماعتی که به امامت ماموستا شیرزادی اقامه می‌شود، به خبرنگار تسنیم، گفت: سطح آگاهی جامعه رشد کرده و امروز به خوبی واقفیم که این تهدیدات در عمل، خنثی شده و بی‌تأثیر است.

وی افزود: مردم علاقه‌ای به تشویش و آشفتگی مدنی ندارند و به خوبی این موضوع را درک کرده‌اند که بهترین صیانت‌کننده برای حفظ آرامش کنونی در جامعه خودشان هستند.

این شهروند مریوانی با ذکر اینکه نماز جماعت یکی از بهترین جلوه‌های وحدت مردم مریوان است، تأکید کرد: هرگز اجازه نمی‌دهیم که افراد سودجو با استفاده از تحریک احساسات مردم و جوسازی‌های کاذب، اعتقادات‌مان را بازیچه افکار مسموم خود قرار دهند.

«مولود» شهروند مریوانی نیز با اعلام اینکه قلباً ماموستا شیرزادی را دوست دارم، اظهار کرد: ماموستا در تمام عمرش خدمت‌گذار مردم مریوان بوده و حضورش در تمام عرصه‌های زندگی مریوانی‌ها پررنگ است. ما از دوران کودکی ماموستا را می‌شناسیم و آگاه هستیم که ماموستا اهل دروغ گفتن و سیاه‌نمایی نیست و حاضر هستیم در برابر تروریست‌ها جانمان را هم برای امام جمعه مریوان تقدیم کنیم.

این شهروند مریوانی با تأکید بر اینکه ماموستا عالم دینی است که در غالب موارد مردم به سخنانش تمکین می‌کنند، علت این امر را دلسوزی ماموستا برای مردمان مریوان دانست و گفت: آخرین نمونه عمومی همدردی امام جمعه مریوان با مردم، انتشار پیام تسلیت وی به مناسبت جان‌باختن تعدادی از حافظان محیط زیست مریوان و اعلام عزای عمومی بود که از سوی ماموستا شیرزادی ذکر شد.

مولود، با ذکر اینکه مردم مریوان هرگز امام جماعت خود را تنها نخواهند گذاشت، خاطرنشان کرد: ما مردمانی قدرشناس بوده و به خوبی آگاه هستیم که ماموستا شیرزادی هرگز اولویت‌های شخصیش را بر نفع عمومی ترجیح نمی‌دهد.

«کمال.ق» دیگر شهروند مریوانی نیز با ذکر اینکه محکومان حادثه تروریستی که به مرگ فرزند امام جماعت مریوان و دو تن دیگر منجر شد، به محاربه محکوم شدند، بیان کرد: این یک حکم جمعی است و محدود به ماموستا شیرزادی نیست. افرادی که فراخوان عدم اقامه نماز جماعت را در پشت سر ماموستا شیرزادی داده‌اند از این موضوع که ماموستا دخل و تصرفی در اجرای حکم نداشته است، غفلت کردند و آگاه نبودند که مردم تفاوت این دو حکم – قصاص و محارب- را می‌دانند.

این شهروند مریوانی با تأکید بر اینکه استفاده ابزاری از این موضوع کلاه گشادی است که بر سر مردم مریوان سنگینی کرد، تصریح کرد: این حربه در شهر مریوان کاربردی نبود و مردم اجازه ندادند که به ناحق افرادی که قصد ترور شخصیتی ماموستا را دارند، به مقصود خود نائل شوند.

وی با اعلام اینکه ماموستا فردی صادق است، افزود: اگر ماموستا قصد انتقام گرفتن خون فرزند خود را داشت، مسلماً در این فاصله زمانی 9 ساله اقدام کرده بود.

کمال، با اشاره به اینکه مردم به سخنان ماموستا مبنی بر عدم آگاهیش از اجرای حکم اعتماد دارند، یادآور شد: معتقدم اگر حکم قصاص می‌بود و اگر کاری از دست ماموستا بر می‌آمد، حتماً تلاشش را می‌کرد تا مانع مرگ سه جوان شود.

«سوران» نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، یادآور شد: حضور پررنگ مردم مریوان در نماز جمعه مهرباطلی بود بر ادعای آنان که قصد داشتند به نام دین، ماموستای دینی را قربانی کنند.

وی افزود: زمانی که فراخوان داده شد در ابتدا به نظرم شوخی بی‌معنایی بود که صرفاً قصد تحریک احساسات مردم را داشته، اما پس از آنکه شاهد فراگیر شدن آن در سطح شهر بودم متوجه حساسیت موضوع شده و به همین خاطر با تمام مشغله‌ها با همراهی خانواده و دوستان در نماز جمعه شرکت کردیم.

این شهروند مریوانی با اعلام اینکه نماز در نزد مردم مریوان دارای جایگاه رفیعی است، تصریح کرد: در غالب روزهای هفته، نماز جماعت در بازار اقامه می‌شود و یکی از دلایل این تعهد قلبی مردم به نماز جماعت، حضور ماموستا شیرزادی در این شهر است.

«صنوبر» نیز با بیان اینکه زنان نیز در نماز جمعه شهر مریوان حضور پررنگی داشتند، گفت: ماموستا شیرزادی برای تمام مردم مریوان اسوه صبر و راستگویی است و هرگز اجازه نمی‌دهیم تهدیدی ایشان را برای لحظه‌ای از این جایگاه دور سازد. زمانی که به مصیبت وارد شده به ماموستا شیرزادی و خانواده‌اش فکر می‌کنم به عنوان یک مادر خاطرم آزرده می‌شود.

این شهروند مریوانی با تأکید بر اینکه ممکن بود اتفاقی که برای فرزند ماموستا شیرزادی پیش آمد ممکن است برای هر کدام از فررندان مریوان رخ دهد، تصریح کرد: در صورت بروز چنین حادثه‌ای هر کدام از ما یک ماموستا شیرزادی بودیم که گریزی از شرایط پیش آمده برایمان وجود نداشت. هر انسان منصفی خوب می‌داند که درک طاقت و صبر ماموستا تا زمانی که در آن شرایط قرار نگیری، امکان پذیر نیست و به همین خاطر اگر جانب انصاف را بگیریم، نمی‌توان و نباید ماموستا را تنها گذاشت.

«خبات. ی» که از کاسبان بازاری مریوان است با اشاره به اینکه در قرآن کریم داستان‌هایی مشابه شرایط ماموستا به فراوانی وجود دارد، اظهار کرد: آموزه‌های دینی به ما می‌گویند زمانی که کسی در تلاش برای تخریب چهره انسانی یک فرد بود باید به شناختمان از آن فرد مراجعه کنیم و ببینیم آیا این ادعا با شخصی که عمری وی را می‌شناسیم همخوانی دارد یا خیر. به همین خاطر است که علی‌رغم تبلیغات گسترده رسانه‌ها و کانال‌های معاند نظام برای عدم اقتدای مردم مریوان در نماز جمعه این هفته به ماموستا شیرزادی؛ مریوانی‌ها نماز جمعه این هفته را باشکوه‌تر از هفته‌های دیگر برگزار کردند.

این شهروند مریوانی دلیل شرکت در نماز جماعت این هفته را با وجود آگاهی به تهدیدات و فراخوان اعلام شده اینگونه توصیف کرد: قضاوت ما در خصوص ماموستا بر اساس پیشینه انسانی وی است نه حاشیه سازی‌هایی که در قلب و ذهن ما جایی ندارد.

حال این سؤال مطرح است، که چرا رسانه‌های معاند نظام و حامیان تروریست‌ها پس از شکست توطئه‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی‌شان و نرسیدن به اهداف پلید خود و مشاهده حمایت گسترده، بی‌نظیر و معنادار مردم از امام جمعه مریوان، زبان در کام گرفته‌اند؟!

به گزارش تسنیم، اما "ماموستا شیرزادی" در جمع مردم این شهرستان دست به شفاف‌سازی زد و واقعیت‌ها و ناگفته‌هایی در مورد قاتل فرزند خود را بیان کرد.

امام‌جمعه مریوان در جمع اقشار مختلف مردم این شهرستان با اشاره به فرموده خداوند در قرآن خطاب به مسلمانان اظهار داشت: ای کسانی که دارای ایمان هستید، اگر فاسقی خبری یا شایعه‌ای را پخش کرد، فوراً باور نکنید بلکه تفحص کنید و واقعیت ماجرا را جویا شوید که از کجا سرچشمه گرفته و هدف چیست. کسی که ناآگاهانه و کورکورانه سبب دل‌شکستن مردم شود و پس از آن هم به اشتباه خود پی ببرد، پشیمانی هیچ فایده‌ای ندارد.

ماموستا شیرزادی با اشاره به رویداد هفته گذشته و تشریح چگونگی وقوع قتل فرزند خود، گفت: 9 سال قبل، دقیق در تاریخ 14 تیرماه سال 88، زمانیکه من در مکه مکرمه بودم در جلوی خانه ما سه جوان به نام‌های سعدی، هادی و کریم کشته شدند، وقتی برگشتم مردم زیادی از ما استقبال کردند که بی‌سابقه بود و با خود گفتم حتماً اتفاقی افتاده است، سپس سه خانواده داغدار و بی‌سرپرست شدند، همه فرزندان آنها نوازد صغیری بودند که یکی از فرزندان پسرم سعدی 30 روز عمر داشت.

امام جمعه مریوان با بیان اینکه دین مبین اسلام هر موضوعی را به‌واسطه شاهد، قسم یا اقرار به اثبات می‌رساند، ادامه داد: گمان نمی‌کردم یک روز یک مریوانی فرزند من را بکشد، بعد از مدتی از طرف اداره‌کل اطلاعات استان کردستان سه خانواده را دعوت کردند و آنها را آوردند داخل اتاق، که تا آن زمان ‌دو نفری که فرزندم را کشته بودند، ندیده بودم و نمی‌شناختم، به ذات خدا قسم بخاطر اینکه دستبند به دست داشتند و اسیر بودند سر آنها را بوسیدم.

وی اضافه کرد: ماجرا را از وقتی که اسلحه در مرز تحویل گرفتند و چکار کردند گفتند، آنها را بعد از مدتی به خانه ما آوردند، در تلویزیون‌های خارجی هم پخش شد و خیلی از شما دیدید، جلوی آنان بلند شدم فقط بخاطر اینکه می‌دانستم «بدون تعارف» با پول به‌کار گرفته شده‌اند، از آن زمان دیگر ما هیچ عکس‌العملی را انجام ندادیم و آنها را ندیدیم، تا اینکه در تاریخ 4 دی 89 از طرف شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران اطلاع دادند که در این دادگاه حاضر شویم، هر سه خانواده و همسران و وکیل خانواده‌ها (حسن پایدار) و آنها، دادستان کل تهران، قاضی، 15 دادیار، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در دادگاه علنی حضور داشتند، اگر وکیل آنها تهدید نشده باشد و ذره‌ای انصاف داشته باشد، می‌توانید اصل ماجرا را از او بشنوید، خود وکیل عنوان کرد به زندان رفته‌ام و خودشان اعتراف کرده‌اند.

ماموستا شیرزادی اظهار کرد: در تاریخ 12 بهمن‌ماه سال 89 در دادگاه عمومی و دیوان عالی کشور این حکم تایید شد و از آن روز تا هفته گذشته آنها خبر نداشتیم، هر چند اگر خبر هم داشتم، با توجه به حکم محاربه کاری از من بر نمی‌آمد چراکه رأی من در آن حکم نبود و اگر کاری از دست من نیز بر می‌آمد من تنها یک رأی و پدر سعدی بودم، خانواده‌های دیگر هم بودند، پس فرزندان آنها چی؟ آیا من می‌توانم از طرف خانواده‌های دیگر رضایت بدهم.

امام جمعه مریوان گفت: برخی‌ها اعلام کرده‌اند که بعدازظهر جمعه، ماموستا با ماشین مخصوص از خانه بیرون آمده و با هواپیمای مخصوص به تهران رفته و قصاص کرده و برگشته، که اینها خیلی ساده‌لوح هستند، واقعیت ندارد، روز شنبه نیز بنده یکی از سخنرانان مراسم بهورز در مریوان بودم.

انتهای پیام/م

نظر شما