شناسهٔ خبر: 28299108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار ایلام:

عقب نماندن از پیشرفت های جهانی نیازمند بروزرسانی فرآیندهاست

ایلام - استاندار ایلام گفت: اگر می خواهیم از قافله پیشرفت جهانی عقب نمانیم، باید با بروزرسانی برنامه ها همگام با این پروسه حرکت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در جلسه اعضای انجمن کتابخانه های عمومی به تغییر شیوه های جذب کتابخوانی و فرهنگ آن در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز باید به تناسب نیاز روز جامعه در مقوله کتاب و کتابخوانی وارد شویم.

وی افزود: بایستی همیشه برای عقب نیفتادن از سرعت تغییرات سیستم کاری خود را به روز کنیم و به دنبال افزایش کتابخوان در جامعه باشیم.

استاندار ایلام به مدیران توصیه کرد که با سرعت علم و نوآوری پیش بروند و برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه از به تجهیزات روز و سیستم نوین آشنا باشند.

سلیمانی دشتکی بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه و تقویت آن در کتابخانه های عمومی با همکاری آموزش و پرورش و دستگاه های فرهنگی تاکید کرد.

وی اضافه کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی باید توسط فرمانداران در جلسات شورای اداری با حضور مدیران کل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه عمومی استان مطرح شود.

استاندار ایلام همچنین به بکارگیری مشاوران جوان از سوی مدیران تاکید داشت و گفت: مشاوران جوان در حوزه های مختلف امروز حرف های زیادی برای گفتن دارند و بهتر ایت دستگاه های اجرایی از این ظرفیت استفاده کنند.

سلیمانی دشتکی با اختصاص ۱۰۰ درصدی بودجه و اعتبارات پروژه های کتابخانه ای از سوی سازمان برنامه و بودجه استان با استناد به تفاهم نامه استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت کرد.

نظر شما