شناسهٔ خبر: 28299080 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گزارش جی پلاس؛

دربی ۸۸ یا ۸۹؟!

در آستانه دیدار استقلال و پرسپولیس در چارچوب رقابت های لیگ برتر هجدهم، حرف های متفاوتی درباره شماره این دربی به راه افتاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ روز پنج شنبه (5 مهرماه) پر هیجان ترین بازی لیگ برتر برگزار می شود. دیداری که هواداران میلیونی استقلال و پرسپولیس برای آن لحظه شماری می کنند. تماشاگرانی که از نقاط مختلف کشور خودشان را به ورزشگاه آزادی می رسانند تا شاهد پرشورترین بازی لیگ باشند و کُری یکسال خود را در این نقطه از تهران تا پایان سال بسازند.

اما در حالی که چند روز به بازی استقلال و پرسپولیس در چارچوب دربی 88 باقی مانده است، حرف و حدیث های بسیاری برای عنوان این دربی که 88 است یا 89 به راه افتاده است. 

این ادعا از آنجا آغاز شد که باشگاه پرسپولیس امروز با انتشار مطلبی در خروجی این سایت عنوان کرد:" بازی سوپرجام 29 تیرماه 97 که به علت عدم آمادگی استقلال برگزار نشد به عنوان دربی 88 بوده و دیدار روز پنج شنبه دربی 89".

این باشگاه در ادامه این مطلب به بازی سال 58 این دو تیم اشاره کرده است که این دیدار در چارچوب رقابت دوستانه برگزار شده و بازی استاندارد و رسمی نبوده اما در تاریخچه دربی‌ها لحاظ شده است. از سوی دیگر بازی سال 48 این دو تیم که یک بازی دوستانه اما استاندارد بوده در تاریخچه دربی ها عنوان نشده است.

به گزارش جی پلاس؛ اما از سوی دیگر نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که دیدار سوپرجام پس از دوبار اعلام رای از سوی کمیته استیناف و اینکه این بازی به دلیل عدم آمادگی استقلال با نتیجه سه بر صفر به نفع پرسپولیس ثبت شده است اما همچنان استقلالی ها این رای را قبول ندارند؛ به طوری که شکایت خود را به دادگاه CAS نیز رساندند و این دادگاه هنوز جوابی برای این شکایت ارائه نکرده است. 

حال با توجه به مطلبی که باشگاه پرسپولیس امروز منتشر کرده استقلالی ها هنوز هیچ واکنشی نسبت به آن نشان ندادند و باید دید که آبی ها چه جوابی به این ادعای سرخ پوشان خواهند داد.

از طرفی سازمان لیگ با وجود رای قطعی کمیته استیناف درباره دیدار سوپر جام و به نوعی احتساب آن مسابقه به جمع رویارویی های دو تیم، اما هنوز هیچ موضع گیری رسمی درباره 88 یا 89 بودن شماره دربی رفت لیگ هجدهم نکرده است!

نظر شما