شناسهٔ خبر: 28298968 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حواشى در پى قبولى ژن خوب در يک آزمون پزشكى/ آيا دختر وزير بهداشت با پارتى نمره آورده است؟

انتشار کارنامه دختر وزير بهداشت در آزمون شفاهى بورد تخصصى روانپزشکی باعث ایجاد حواشی زیادی در فضای مجازی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "دختر وزير بهداشت با پارتى در آزمون نمره آورد" ، " ژن خوبى كه در آزمون بورد تخصصى روانپزشكى قبول شد" ، " ژن خوب كه باشى در آزمون قبول می‌شوى" جملاتى كه اين روزها در فضاى مجازى منتشر مى‌شود.
 
هفته گذشته نتایج آزمون شفاهى بورد تخصصى منتشر شد و چند روز بعد از اعلام نتايج ريز نمرات به دست برخى داوطلبان رسيد و اين نمرات واكنش‌هاى بسيارى به دنبال داشت.

اما جنجالى ترين موضوع در نتايج آزمون بورد شفاهى، نمرات مريم قاضى زاده هاشمى، دختر وزير بهداشت بود.

داستان از اين قرار است كه دختر وزير بهداشت در آزمون كتبى بورد روانپزشكى با نمره ١٢٢ يكى از پايين ترين نمره ها را كسب كرده  بود اما در آزمون شفاهى با كسب بالاترين نمره در بين ٥ درصد برتر قبولى‌هاى آزمون قرار گرفت.

حواشى در پى قبولى ژن خوب در يک آزمون پزشكى/ آيا دختر وزير بهداشت با پارتى نمره آورده است؟

نوربالا مشاور وزير در امور روانپزشكى و دبير هيئت ممتحنه آزمون بورد روانپزشكى در پاسخ به خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره این موضوع گفت: حاضر به مصاحبه نیستم و توضیحاتم را در فضاهای مجازی مرتبط با گروه های روانپزشکی اعلام کرده ام، شما هم می توانید به همان نامه مراجعه کنید.

اين حواشى در نهايت واكنش نوربالا مشاور وزير در امور روانپزشكى و دبير هيئت ممتحنه آزمون بورد روانپزشكى را در پى داشت و او نامه‌اى در راستاى اعتراض‌ها به نتيجه آزمون بورد روانپزشكى منتشر كرد كه شرح آن را در زير می‌خوانيد.

توضيحات  نوربالا دبير هيئت ممتحنه برد روانپزشكی در خصوص نمره شفاهی دختر وزير بهداشت

باسلام به همه حق پژوهان

با دیدن نامه فوق که متاسفانه به سرعت در فضای مجازی منتشر شد، برای جامعه‌ای که شاهد افول ارزش‌های اخلاقی هستیم و افت اعتماد عمومی و کاهش سرمایه اجتماعی را در پژوهش‌ها می‌بینیم، برای اینجانب خیلی غیر منتظره نبود اما تهیه و نشر آن در فضای مجازی متعلق به گروه های پزشکی و به ویژه روانپزشکی که از ارکان سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد کشور باید باشند حیرت آوربود!

اما حقیر به عنوان دبیر هیئت ممتحنه بورد روانپزشکی به اطلاع علاقمندان حقیقت جو می‌رسانم که اولا اعضای محترم بورد از نمره کتبی داوطلبین به نام افراد، مطلع نبوده‌اند و نیستند.

ثانیا برای امتحان شفاهی هیچ فردی با اساتید خود امتحان نمی‌دهد و همه افراد هم با شماره داوطلبی و نه نام وفامیل خود درا متحان آسکی وشفاهی شرکت می‌کنند که شناخته شده نباشند.

حواشى در پى قبولى ژن خوب در يک آزمون پزشكى/ آيا دختر وزير بهداشت با پارتى نمره آورده است؟

ثالثا شهادت میدهم که مطلقا از ناحیه تک تک اعضای بورد روانپزشکی برای هیچ فردی حب و بغضی اعمال نشده و نمی‌شود.

بی اطلاعی نمایندگان مجلس از حواشی آزمون كتبى بورد روانپزشكى

رابعا درمورد خانم دکتر مریم قاضی زاده هاشمی، طبق اظهار برخی اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران قبل از برگزاری امتحان بورد، او را جز دستیاران خوب و باسواد وشایسته رتبه اول تا سوم می‎دانستند.

خامسا من هنوز نمره کتبی ایشان را نمی‌دانم ولی نمره شفاهی ایشان بدون شناخت قبلی و اعمال جانبدارانه افراد ممتحن، رتبه اول شفاهی شد.

در پایان به نیابت از اعضای بورد روانپزشکی انتظار دارم که دبیرخانه شورای آموزش پزشکی به موضوع رسیدگی و رفع اتهام از اعضای بورد روانپزشکی به عمل آورد.

در ضمن خاضعانه از همکاران پزشکی و روانپزشکی استدعا دارم برای حداقل حفظ و ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی، از این به بعد تا از خبر و یا نوشته‌ای اطمینان ندارند جهت جلوگیری از تشویش افکار عمومی از نشر آن مطلب اجتناب نمایند.

در پى اعتراض و درخواست داوطلبان براى ورود كميسيون آموزش و تحقيقات به این موضوع، با نمايندگان مجلس شورای اسلامی ( اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات) تماس گرفتيم اما اعضا اظهار بى اطلاعى كردند.

يک منبع آگاه در وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار كرد: بروز تخلف در نتيجه آزمون بورد شفاهى امكان‌پذير نيست زيرا آزمون شفاهى در ١٥ مرحله برگزار مى‌شود و سيستم در ١٠ مرحله آن، سوالات را انتخاب و نمره مى‌دهد.

حالا مسئله اينجاست كه آيا دبيرخانه شوراى آموزش پزشكى به موضوع ورود خواهد كرد يا نه؟ از اين گذشته آيا دبيرخانه آموزش پزشكى و هيئت ممتحنه به دليل اينكه همه زير مجموعه وزارت بهداشت و وزير بهداشت فعاليت مى‌کنند صلاحيت كافى براى تاييد صلاحيت آزمون دارند؟ از اين رو برخى افراد درخواست ورود كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس را به موضوع دارند تا شفاف سازى در نتايج آزمون بورد روانپزشكى صورت گيرد.

انتهای پیام/

نظر شما