شناسهٔ خبر: 28298613 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری نمایشگاه کتاب‌های درسی دانشگاهی در دانشگاه تهران

دانشگاه تهران

نمایشگاه کتاب‌های درسی دانشگاهی در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تأمین منابع علمی دانشگاه تهران، به‌منظور ارتقای نظام آموزشی دانشگاهی در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، نمایشگاهی از کتاب‌های درسی دانشگاهی که در انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده‌اند، در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه برگزار شده است.

این کتاب‌ها حاصل تلاش‌های فراوان استادان دانشکده‌های مختلف دانشگاه تهران طی سالیان طولانی است. ۱۷۳ عنوان کتاب در زمینه‌های علوم پایه، معماری و عمران، مدیریت، آمار و ریاضیات، علوم کشاورزی، حقوق و علوم سیاسی، اقتصاد، فلسفه، عرفان و تصوف، تاریخ، باستان‌شناسی و فرهنگ و زبان‌های باستانی در این نمایشگاه ارائه شده‌اند که بازه زمانی چاپ این کتاب‌ها از سال ۱۳۲۶ تا سال‌های اخیر است.

قدیمی‌ترین کتاب این مجموعه مربوط به حوزه حقوق با عنوان فقه و تجارت (۱۳۲۶)، اثر زین‌العابدین ذوالمجدین استاد دانشکده معقول و منقول است.

هم‌چنین از آثار قدیمی این مجموعه می‌توان به کتاب‌های تاریخ اسلام (اکبر فیاض، ۱۳۲۷)، اصول شیمی پزشکی (دکتر آ. وارتانی، ۱۳۲۸)، اصول علم اقتصاد (محمود کیهان، ۱۳۲۸)، فیزیک پزشکی (دکتر احمد فرهاد ،۱۳۳۰)، قواعد فقه و تقریرات اصول (محمود شهابی، ۱۳۳۲)، اصول نظریه ریاضی و احتمال (دکتر علی افضلی‌پور، ۱۳۳۵) علم اخلاق (دکتر علی اکبر سیاسی، ۱۳۳۶) و مزدیسنا و ادب پارسی (دکتر محمد معین، ۱۳۳۸) اشاره کرد. مجموعه آثار این نمایشگاه، نشان دهنده بخشی از کوشش‌های استادان دانشگاه تهران در زمینه ارتقای نظام آموزش دانشگاهی در ایران است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۵ مهر ۱۳۹۷، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۶ از این نمایشگاه در طبقه همکف کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران بازدید به‌عمل آورند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما