شناسهٔ خبر: 28298240 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسکو سامانه اس-۳۰۰ در اختیار سوریه قرار می‌دهد

یک روزنامه روسی به نقل از مقامات ارشد نظامی این کشور اعلام کرد مسکو سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ در اختیار سوریه قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

مسکو سامانه اس-300 در اختیار سوریه قرار می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، نیروی پدافند سوریه به سامانه دفاع موشکی اس-300 روسیه تجهیز می‌شود.

یک روزنامه روسی به نقل از مقامات ارشد نظامی این کشور اعلام کرد مسکو برای مقابله با حملات هوایی اسرائیل، سامانه دفاع موشکی اس-300 در اختیار سوریه قرار می‌دهد.

نمایندگان پارلمان روسیه روز یکشنبه در واکنش به سرنگونی هواپیمای شناسایی روسیه تأکید کردند مسکو نباید با اسرائیل درباره سرنگونی هواپیمای روسی مسامحه کند.

پارلمان روسیه با بیان اینکه مقامات اسرائیل پیام‌های هشدارآمیز را نمی‌فهمند و باید اقدامات شدیدتری علیه آنها به کار برد، هشدار داد اگر جنگنده‌های اسرائیلی (از این پس) به حریم هوایی سوریه وارد شوند، باید آنها را سرنگون کرد.

هفدهم سپتامبر (26 شهریور) در جریان حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به استان لاذقیه سوریه، یک فروند هواپیمای شناسایی ایلیوشین ایل-۲۰ روسیه که در حال بازگشت به پایگاه حمیمیم در سی و پنج کیلومتری سواحل سوریه بود، سرنگون شد. در حادثه سرنگونی این هواپیما پانزده تن از سرنشینان آن کشته شدند.

واکنش تند نمایندگان پارلمان روسیه پس از انتشار گزارش وزارت دفاع این کشور اعلام شد. وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در گزارش تحلیلی خود درباره سرنگونی هواپیمای روسی در سوریه، اعلام کرد نیروی هوایی اسرائیل مسئول سقوط این هواپیماست که روز سه شنبه گذشته بوسیله پدافند زمینی سوریه ساقط شد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، اسرائیل «توافق های جلوگیری از حادثه در سوریه» را نقض کرده است. رژیم صهیونیستی تنها یک دقیقه پس از آغاز حمله هوایی، آن را به طرف روس اعلام کرد و خلبان‌های جنگنده های اف-16 اسرائیل پشت هواپیمای ایلوشین-20 پنهان شدند و همین مسأله سبب شد هواپیمای روسیه هدف پدافند هوایی سوریه قرار گیرد و 15 سرباز روس که در آن هواپیما حضور داشتند، جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

نظر شما