شناسهٔ خبر: 28298228 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قلعه نویی: امیدوارم استقلال پیروز شهرآورد باشد/ قهرمانی در جام ملت‌ها دشوار است

سرمربی سپاهان درباره بازی شهر آورد گفت: امیدوارم استقلال پیروز دربی پایتخت (۵ مهر) باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم سپاهان در گفتگو با رادیو درباره کی روش گفت: او هشت سال است که سرمربی تیم ملی است. در هزاران برنامه درباره قرارداد او صحبت شده است. همه جا کارها با توافق دوطرفه جلو می‌رود، اما ما ثبات مدیریتی و مدیران تخصصی و اهل فن نداریم و خیلی از مدیران به دنبال حفظ میز خود هستند. این اتفاقات از همین عوامل نشأت می‌گیرد. فوتبال ما مدیرانی مانند مصطفوی و دادکان می‌خواهد. مدیرانی که اقتدار، استراتژی و چشم‌انداز داشته باشند. مدیر باشند و نه کارمند فردی دیگر. این مشکل فوتبال ماست. زمان دادکان یا مصطفوی امکانات ضعیفی داشتیم اما فوتبال روند خوبی داشت.

او افزود: در فوتبال، صعود به جام جهانی خیلی آسان است. چون آسیا 1+4 سهمیه دارد. در جام ملت‌های آسیا تنها یک تیم قهرمان می‌شود و کار سخت است. نباید از الان فشار بیاوریم که تیم ملی باید قهرمان جام ملت‌های آسیا شود. مربی ما هشت سال تجربه در تیم ملی دارد که خیلی زیاد است، اما اتفاقات روز بازی، تمرکز بازیکنان و داوری خیلی مهم هستند. هشت سال برای کادر فنی هزینه شده که در تاریخ لیگ بی‌سابقه بوده است. بازیکنان خیلی خوبی هم در اختیار داریم.

قلعه نویی افزود: قبل از جام جهانی عده ای استانداردهای لیگ را نادیده می‌گرفتند اما پس از جام جهانی بازیکنانی لژیونر شدند که در لیگ ایران بودند. البته قبول دارم در کیفیت‌ها و مدیریت‌ها ضعف داریم و اهل فن در کنار هستند.

قلعه نویی: امیدوارم استقلال پیروز شهرآورد باشد/ قهرمانی در جام ملت ها دشوار است

امیدوارم استقلال پیروز شهرآورد باشد

قلعه‌نویی در مورد پیش‌بینی اش درباره دربی پایتخت تصریح کرد: درباره جایی که مسئولیتی ندارم، نمی‌توانم صحبت کنم. با این حال چند سالی هم مسئول فنی و هم بازیکن استقلال بوده‌ام. در دربی نباید به جدول نباید نگاه کنیم. دربی شرایط خاص خود را دارد. در اولین دربی که من سرمربی بودم و 2 بر یک بردیم،‌ با شرایط خوبی وارد مسابقه نشدیم و پرسپولیس تیم‌های مختلف را با شش یا هشت گل شکست می‌داد. با این حال پرسپولیس را شکست دادیم. امیدوارم بازی کیفیت فنی خوبی داشته باشد و در حد لیگ برتر و نام این دو تیم. فوتبال است و یک روز برد دارد و یک روز باخت. فکر می‌کنم بازی زیبایی شود.

او عنوان کرد: با علاقه‌ای که به تیم‌های خود داریم، امیدوارم استقلال پیروز شود. پرسپولیس هم تیم خوبی در اختیار دارد و به برانکو بابت صعود حماسی‌شان تبریک می‌گویم. استقلال هم شایسته صعود بود، اما برخی اوقات با اخراج یک بازیکن، روند مسابقه تغییر می‌کند. این تیم مقابل السد خیلی خوب بازی کرد، اما اخراج چشمی باعث شد به حقش نرسد. چشمی یک اشتباه کرد و اخراج شد که این اتفاق برای زیدان در فینال جام جهانی هم رخ داد.

مشکل اصلی مدیریت بی پولی است

سرمربی پیشین تیم استقلال با اشاره به بدهی‌های این باشگاه عنوان کرد: اگر فتح‌الله‌زاده پول داشت، اجازه نمی‌داد اینقدر بدهی انباشته شود. برای اینکه 300 هزار تومان برای حمل و نقل به استان‌ها پول داشته باشیم، باید از 10 دوست خود خواهش می‌کردیم اما می‌بینیم الان استقلال و پرسپولیس سالی 50 میلیارد تومان درآمد دارند. اگر خیلی‌ها به مدیران قبلی ایراد می‌گیرند، بدانند که مشکل اصلی بی‌پولی بود. بیشتر بازیکنان به خاطر بی‌پولی از تیم جدا می‌شدند.

قلعه نویی: امیدوارم استقلال پیروز شهرآورد باشد/ قهرمانی در جام ملت ها دشوار است

نگران نگرش بازیکنان سپاهان هستم

سرمربی سپاهان درباره وضعیت این تیم بیان کرد: حضور طرفداران است که سپاهان این پتانسیل را دارد. بعد از آن، عوامل اجرایی و فنی است که نتیجه داخل زمین را رقم می‌زند و به من برمی‌گردد. شاید نقطه ضعف مجموعه من باشم. تیم در دو سال گذشته شرایط خوبی نداشته است و ما تغییرات فنی زیادی داشتیم. چیزی که ما را آزار می‌دهد، تغییر نگرشی است که در بازی برای ما رخ می‌دهد. بازیکنان وقتی دو گل جلو می‌افتند، مدل دیگری می‌شوند و همین روی روح و روان من و تماشاگران اثر می‌گذارد. اگر این مشکل را حل کنیم، هفته به هفته بهتر می‌شویم. در مجموع از همه تشکر می‌کنم. اینجا شرایط خیلی خوب است. امیدوارم زمین چمن ما دو هفته دیگر شرایط بهتری داشته باشد تا سپاهان بهتر بازی کند. چیزی که نگران آن هستم، نگرش برخی بازیکنان است.

تیم های شهرستانی مظلوم هستند

قلعه نویی خاطر نشان کرد: واقعاً تیم‌های شهرستانی مظلوم هستند. ما این هفته می‌خواهیم به مسجدسلیمان برویم. قرار بود چهارشنبه به اهواز برویم که پرواز ما کنسل شد و قرار شد سه‌شنبه به این شهر سفر کنیم. بعد با چهار اتوبوس به مسجدسلیمان برویم. پس از بازی هم باید به اهواز برگردیم و سپس یکسری از بازیکنان باید با اتوبوس به اصفهان بازگردند، چون پرواز هم نیست. این در حالی است که تیم‌های تهرانی با یک پرواز به مشهد می‌روند و برمی‌گردند.

بیشتر بخوانید:

قلعه‌نویی: هنوز تشنه موفقیت و قهرمانی‌ام

لشکر کشی قلعه نویی به سمت قلعه بی فرمانده فولاد

قلعه نویی: برد استقلال را به سلطانی فر، تاج و کی روش تبریک می گویم

انتهای پیام/

اظهارات قلعه نویی درباره سپاهان

نظر شما