شناسهٔ خبر: 28297973 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اعتراضات دانشجویان دندانپزشکی اعلام کرد

هیچ دانشجوی شاغل به تحصیل در خارج، تاکنون در دانشکده دندانپزشکی پذیرش نشده است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دنبال طرح مسائلی در خصوص حضور دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور در این دانشگاه ، طی جلسه‌ای با دانشجویان دانشکده دندانپزشکی گفت: تا کنون هیچگونه پذیرش دانشجوی شاغل به تحصیل در خارج از کشور در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از دغدغه دانشجویان برای حفظ جایگاه دانشکده دندانپزشکی در کشور، حرکت در مسیر استانداردها را دغدغه مشترک مسئولان و دانشجویان عنوان کرد و گفت: بسیاری از مطالبات دانشجویان، به عنوان مطالبات دانشگاه در سطحی کلان تر در حال پیگیری است. 

دکتر ضیایی افزود: گرچه جذب منابع مالی از طریق دانشجویان شهریه پرداز یک راهبرد در شرایط کمبود منابع مالی می تواند باشد که بر اساس قانون و ابلاغیه های بالادستی صورت می گیرد ولی تا کنون هیچ دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور در نیمسال تحصیلی مهرماه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پذیرش نشده است و برای پذیرش آنها در نیمسال های تحصیلی آتی نیز تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی مبنای پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را نخبگی عنوان کرد و اظهارد اشت: در پذیرش دانشجویان در ظرفیت های دانشگاه بسیار حساس هستیم و به لحاظ علمی، گزینش و نظارت های جدی صورت می گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تکمیل درمانگاه خدماتی و آموزشی دربند را یکی از راهکارهای اساسی برای ایجاد فضای مناسب تر آموزشی دانست که به زودی به مرحله نهایی می رسد.

دکتر ضیایی همچنین از تلاش دانشگاه برای جذب اعضای هیأت علمی جدید از بین نخبگان و ستارگان علمی در دانشکده دندانپزشکی خبر داد و تأمین مواد اولیه مورد نیاز دانشجویان در فرآیند آموزشی را از اولویت های مهمی دانست که معاونت آموزشی دانشگاه آن را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خطاب به دانشجویان تأکید کرد: مطالبات علمی و آموزشی دانشجویان در اسرع وقت رسیدگی و نتیجه آن اعلام می شود.

وی سطح علمی استادان و همچنین امکانات آموزشی دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه را در سطح کشور کم نظیر و بی نظیر توصیف کرد و ادامه داد: این کیفیت موجب حساسیت دانشجویان شده است و دانشکاه تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا این سطح کیفی حفظ شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشجویان در دیدار مشترک با معاون آموزشی و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه، حفظ رتبه اول آموزشی و مرتبه والای علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را مهمترین دغدغه خود عنوان کردند.

نمایندگان دانشجویان در ادامه این دیدار خواستار توسعه زیرساخت های آموزشی و حرکت در مسیر استانداردها شدند.همچنین حضور دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور و احتمال افت کیفیت تحصیلی از دیگر دغدغه های دانشجویان بود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما