شناسهٔ خبر: 28297871 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

درخواست پزشکیان از شرکت‌های تولید کننده دارو

ايسنا : نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر وضعیت بهداشت و درمان از تولیدکنندگان دارو خواست با قدرت نسبت به تولید دارو اقدام کنند تا نیاز دارویی به خارج کمتر شود.

صاحب‌خبر -

 مسعود پزشکیان در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما (دارو و صنایع وابسته) که در محل مصلای تهران برگزار شد، اظهار کرد: کسانی که دم از انسانیت می‌زنند با تحریم‌هایشان همه مردم را دچار مشکل کرده‌اند و این نشان می‌دهد آن‌ها با مردم سر جنگ دارند. در این شرایط وظیفه صنعتگران، دانشگاهیان و دولت این است که با تمام وجود از این تهدید، فرصت بسازند تا روی پای خود ایستادن را بهتر بیاموزیم.

وی افزود: در شرایطی که دارو هم تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته ما باید تا جایی که می‌توانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم و نیازمان را به خارج کمتر کنیم. متاسفانه آن‌ها (دشمنان) مردم بیگناه یک کشور را بمباران می‌کنند و کسانی را که نباید، تحریم می‌کنند. آنچه مسلم است اینکه پاسخ به درد و نیاز مردم نباید سیاسی و جناحی شود ما باید جواب مردم را بدهیم.

نایب رییس مجلس با اشاره به بدهی ۳۵۰۰ میلیارد تومانی دولت به شرکت‌های دارویی اظهار کرد: متاسفانه در شرایطی که با این بحران‌ها مواجه هستیم دست از خرج‌های بی‌ربط برنمی‌داریم. ما باید در این شرایط نیازهای اساسی را ببینیم و کمک کنیم تولید کنندگان با قدرت به تولید ادامه دهند تا نیاز ما به خارج کمتر شود. دولت، مجلس، قوه قضاییه و همه ارگان‌ها هم باید دست به دست هم دهند تا پاسخگوی نیاز مردم در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

پزشکیان خطاب به کشورهای غربی گفت: اگر شما با سیاستمداران دعوا دارید چرا با آدم‌های بیگناه معامله می‌کنید؟ این‌ها ظاهرا چهره آنچنانی به خود می‌گیرند و می‌گویند چرا فلان جا بمباران شیمیایی شده در حالی که باید از خودشان سوال کرد چه  کسی این مواد را در اختیار آن‌ها قرار داده است. قطعا هر کس نسبت به درد مردم بی‌تفاوت باشد از انسانیت به دور است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که تلاش شرکت‌های داروساز داخلی پاسخگوی نیاز مردم باشد.

 

نظر شما