شناسهٔ خبر: 28297661 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده فروشی‌ها ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: هر شانه تخم مرغ در مرغداری‌ها با قیمت ۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر کیلو تخم مرغ ۷هزار تومان قیمت گذاری شده است.

صاحب‌خبر -

ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص قیمت تخم مرغ در کشور اظهار کرد: میانگین قیمت تخم مرغ در مرغداری‌ها به حدود هر کیلو ۷ هزار تومان رسیده است و هر شانه در مرغداری‌ها ۱۴ هزار تومان است.

 

وی در رابطه با شرایط تولید تخم مرغ در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلی در تولید نداریم و در وضعیت نسبتا خوبی به سر می‌بریم. در سال ۹۷ واردات تخم مرغ نداشتیم و تولید داخلی به حد نصاب رسیده است.

 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران با اشاره به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال جدید تصریح کرد: در سال جدید هم حدود ۹ گله مرغ مادر در استان اصفهان با آنفولانزا درگیر بوده که بیش از ۶۰۰ هزار مرغ تلفات داشته‌ایم و مرغداری‌ها خسارت دیده‌اند اما هنوز از سوی مرغداری‌های دیگر کشور اعلام شیوع نداشته‌‌ایم.

 

بنابر گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی ایلنا از خرده فروشی‌ها، قیمت هر شان تخم مرغ به واحدهای خرده فروشی با قیمت ۱۸هزار و ۵۰۰ تومان تحویل می‌شود و با قیمت ۲۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

 

نظر شما