شناسهٔ خبر: 28297163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

منطقه آزاد خارج از محدوده شهر بوشهر است

استاندار بوشهر گفت: منطقه آزاد بوشهر خارج از محدوده شهری است و هیچ نقطه‌ای از شهر بوشهر در محدوده این منطقه نیست.

صاحب‌خبر -

منطقه آزاد خارج از محدوده شهر بوشهر استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست با اعضای شورای اسلامی استان بوشهر با اشاره به جایگاه و نقش شوراها در توسعه و پیشرفت شهرها و روستاها افزود: شوراها به واسطه ارتباط نزدیکی که با مردم دارند مشکلات و معضلات را شناسایی و برای رفع آنها اقدام می کنند.

وی با اشاره تصویب منطقه آزاد بوشهر در مجلس تصریح کرد: مساحت منطقه آزاد بوشهر 26 هزار هکتار است که هیچ نقطه‌ای از آن در محدوده شهر بوشهر قرار ندارد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه راه‌آهن بوشهر در آبان امسال کلنگ‌زنی می‌شود خاطرنشان کرد: پارسال 114 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح مصوب شده و وزارت راه نیز 100 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته، همچنین پیمانکار طرح انتخاب شده که در حال تجهیز کارگاه است و تا اواسط آبان کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی تاکید کرد: ساخت خط آهن در استان و ارتباط ریلی با سراسر کشور در رونق صادرات و واردات نقش اساسی دارد و امیدواریم در کمترین زمان ممکن این طرح به بهره برداری برسد.

گراوند با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان بوشهر در یکسال اخیر گفت: در حالی که نرخ بیکاری در مهر ماه پارسال در استان 11.7 درصد بود در پایان سال به 11 درصد و در بهار امسال به 10.9 درصد رسید.

در این نشست اعضای شورای اسلامی استان بوشهر نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان نموده و مشکلات حوزه‌های مختلف استان را مطرح کردند.

نظر شما