شناسهٔ خبر: 28296969 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

رادیو همراه با مخاطبان در هفته دفاع مقدس

شبکه‌های رادیویی در راستای بازخوانی دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دوران دفاع مقدس و بیان جلوه‌های مختلف این رویداد در تاریخ معاصر ایران، برنامه‌های متنوعی را به مدت ده ‌هزار و 600 دقیقه روی آنتن می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، رادیو رسانه آشنا در دوران جنگ تحمیلی برای عموم هموطنان، نقش بیمثال و راهبردی در ایام ماندگار دفاع و جهاد از خود بر جای گذاشته است. به نحوی که جدیدترین اخبار و رویدادهای آن زمان از طریق امواج رادیو میان خطوط مقدم جبهه، شهرها و روستاهای کشور به سمع ملت شهیدپرور و رزمندگان شجاع اسلام میرسید.

برنامههای تولید شده در این ایام شامل مستند، گفتوگو، نمایشهای فاخر رادیویی، گزارش، ویژهبرنامههای مختلف در قالب معرفی چهرههای شاخص، بیان خاطرات دوران دفاع مقدس، مسابقه، بررسی فیلمها و موسیقیهای جنگ تحمیلی، آثار مکتوب مرتبط با آن دوران و موارد گوناگون دیگر است که در مجموع 436 عنوان برنامه را به مدت ده هزار و 600 دقیقه روی آنتن میروند.

بر این اساس شبکههای رادیویی برنامههای خود را در هفته دفاع مقدس اینگونه پخش میکنند:

رادیو اقتصاد

رادیو اقتصاد با تولید چهار عنوان برنامه به استقبال هفته دفاع مقدس رفته است. بر این اساس برنامههای «روز از نو»، «نودوهشتیها»، «ما میتوانیم» و «رهیافت» از این شبکه پخش میشوند. رهیافت با محوریت معرفی صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی، روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت 20 روی آنتن میرود.

رادیو ایران

رادیو ایران با 16 عنوان برنامه به استقبال هفته دفاع مقدس رفته است. بر این اساس این شبکه برنامههای «پلاک هشت»، «مسابقه فرمانده»، «راه شب»، «خیابان ایران»، «کافه هنر»، «حوض نقره»، «سلام ایران»، «خانه و خانواده»، «نود درجه»، «راه امام، کلام امام»، «ایرانشهر»، «ایران را بشنویم»، «جهان سیاست»، «بحث روز» و «مهر وطن»را تدارک دیده است. پلاک هشت روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 13 و30 دقیقه، به بیان و بررسی پیشرفتهای صنعت دفاعی کشور میپردازد.

رادیو پیام

این شبکه ضمن پخش موسیقیهای مرتبط در بخشهای مختلف به تبیین ارزش و اهمیت دفاع مقدس در حفظ تمامیت ارضی کشور و پاسداری از ارزشهای اسلامی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و اسرا و مفقودین و دستاوردهای معنوی دفاع مقدس میپردازد .

رادیو تهران

رادیو تهران با 9 عنوان برنامه مخاطبان را در هفته دفاع مقدس همراهی میکند. «اکران در پایتخت»، «بدون مرز»، «بر بلندای شهر»، «میزبان»، «خط مقدم»، «گفتاورد»، «تهران من»، «ذرهبین» و «پارک شهر» از جمله برنامههای این شبکه است. برنامه پارک شهر با موضوع بررسی هفته دفاع مقدس هر روز ساعت 6 و30 دقیقه و تهران من نیز هر روز از ساعت 17 با موضوع پخش مستندهای مرتبط با دفاع مقدس، مخاطبان رادیو تهران را همراه میسازند.

رادیو جوان

رادیو جوان با تولید و پخش 12 عنوان برنامه، مخاطبان را همراهی میکند. از این رو برنامههای «شکوه حماسه»، «قرار»، «جوان ایرانی سلام»، «گردونه»، «نت عاشقی»، «سی و دو»، «کیلومتر88»، «با من ورق بزن»، «کاوشگر»، «نمایش»، «خانهام همینجاست» و «مینای مهتاب» تولیدات این شبکه برای این ایام هستند. شکوه حماسه مستند روایتی است که به عملکرد فنی و مهندسی در دوران هشت سال دفاع مقدس میپردازد و روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 و40 دقیقه روی آنتن رادیو جوان میرود.

رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ با تولید هشت عنوان برنامه به استقبال هفته دفاع مقدس رفته است. «صبح به وقت فرهنگ»، «کافه نیمروز»، «کوبه»، «با ستارهها»، «رادیو کتاب»، «شنیدنیهای تاریخ»، «شنیدنیهای تاریخ انقلاب» و «چاپ اول» از جمله این برنامهها هستند. شنیدنیهای تاریخ هر روز ساعت 21 روی آنتن رادیو فرهنگ میرود و به بررسی وقایع تاریخی دوران دفاع مقدس میپردازد. با ستارهها روزهای شنبه تا سهشنبه ساعت 15 و 45 دقیقه و با موضوع زندگینامه شهدا مخاطبان را همراه میکند.

رادیو صبا

رادیو صبا با تولید هشت عنوان برنامه به استقبال این ایام رفته است. «هشتخوان»، «یک تکه آسمان»، «یاد خوبان»، «مستند فرماندهان»، «پرده عاشقی»، «صباهنگ» و «همپای صبا» از آنتن این شبکه پخش میشود. پرده عاشقی هر روز ساعت 18 و30 دقیقه در قالب نمایش، به شرح حال فرماندهان دوران دفاع مقدس اشاره میکند و یاد خوبان به بیان خاطرات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس میپردازد و ساعت 11 و30 دقیقه روی آنتن میرود.

رادیو قرآن

رادیو قرآن با تولید پنج عنوان برنامه به بررسی و تبیین این ایام میپردازد. «مهر تابان» که جنگ صبحگاهی مرتبط با این ایام است، به همراه «نمایش قرآنی» و «حضور مقدس» با موضوعات مرتبط با هفته دفاع مقدس از رادیو قرآن پخش میشوند. «نیمه پنهان ماه» در ایام هفته دفاع مقدس هر روز ساعت 15 و 35 دقیقه با موضوع معرفی شهدا، خانوادههای شهیدان و جانبازان و «حکایت همچنان باقی است» نیز هر روز ساعت 10 و20 دقیقه با محوریت قرآن و دفاع مقدس مخاطبان را همراه میکنند.

رادیو سلامت

رادیو سلامت با تولید و پخش 11 عنوان برنامه به استقبال این ایام رفته است. برنامههای «به زندگی سلام کن»، «پشت پلک صبح»، «خونه زندگی»، «به رنگ زندگی»، «زنان جامعه من»، «سیبک و قصههای مادربزرگ»، «یاد یاران»، «سپیدجامگان آسمانی»، «دوباره مرور کن»، «لیلای ایران» و«تپش مهر» از این شبکه روی آنتن میروند. یاد یاران برنامهای است که در آن به آشنایی با سبک زندگی کادر پزشکی در سالهای دفاع مقدس میپردازد و هر روز بعد از اذان ظهر روی آنتن میرود. لیلای ایران به معرفی زنان حماسهساز در دوران دفاع مقدس پرداخته و هر روز از ساعت 9 و45 دقیقه پخش میشود.

رادیو گفتوگو

رادیو گفتوگو با پخش 14 برنامه به تبیین هفته دفاع مقدس میپردازد. برنامههای «بدون خطخوردگی»، «رویداد»، «صبح و گفتوگو»، «گفتوگوی اجتماعی»، «گفتوگوی سیاسی»، «پرده آخر»، «گفتوگوی اقتصادی»، «سینما معیار»، «نقطه عطف»، «آیینهداران بصیرت»، «مشق شیدایی»، «ارغنون»، «در ساحت خورشید» و «سمت اندیشه» از این شبکه پخش میشود. گفتوگوی سیاسی با موضوع بررسی ریشههای توانمندیهای کنونی و اقتدار نظام در هشت سال دفاع مقدس، روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 و30 دقیقه و برنامه گفتوگوی اجتماعی که به بیان نقش زنان در دفاع مقدس اشاره میکند، دوشنبه ساعت 13و30 دقیقه از این شبکه پخش میشوند.

رادیو معارف

رادیو معارف با تولید 13 عنوان برنامه مهمان خانههای هموطنان در هفته دفاع مقدس است. بر این اساس «روایت حماسه»، «شاهد»، «داستان هفته»، «باغ تماشا»، «خاکریز»، «بخشهای خبری»، «کلام امام»، «پیام ولایت»، «به رنگ خدا»، «مهربان باشیم»، «گفتوگوی 21»، «آسمان هشتم» و «روایت عشق» از جمله برنامههای این شبکه است.

رادیو ورزش

رادیو ورزش با شش عنوان برنامه هفته دفاع مقدس را گرامی میدارد. «با گزارشگران»، «مجله ورزش جانبازان و معلولان»، «صبح و ورزش »، «نمایش»، «اسوههای جاوید» و «پلاکشان مدالشان» برنامههای رادیو ورزش در این ایام است. مجله ورزش جانبازان و معلولان با محوریت مصاحبه با ورزشکاران جانباز و معرفی ورزشهای مخصوص جانبازان چهارشنبهها از ساعت 15 و پلاکشان مدالشان نیز هر روز بعد از اذان ظهر با موضوع معرفی شهدای ورزشکار از رادیو ورزش پخش میشود.

نظر شما