شناسهٔ خبر: 28296839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رزمنده دوران دفاع مقدس:

کوچک‌ترین قدمی برای‌ ایثارگران ارتش برداشته نشده است/ هیچ‌کس در دفاع مقدس به‌دنبال پول و نشان نبود

«محمدحکیم ابراهیمی» با بیان این‌که بچه‌ها نه برای پول و مادیات، بلکه عاشقانه و از ته دل به جبهه می‌رفتند، هرچند که پول خاصی نمی‌دادند و هزینه رفت و آمد هم به سختی فراهم می‌شد، گفت: کوچک‌ترین قدمی برای‌ ایثارگران ارتش برداشته نشده است و خدماتی برای آن‌ها ارائه نمی‌شود و امیدواریم مسئولین بیشتر به این قشر ایثارگر توجه کنند.

صاحب‌خبر -

در دوران دفاع مقدس هیچکس به دنبال پول و نام و نشان نبود/ باید به جوانان امروز اعتماد کنیم«محمدحکیم ابراهیمی» ایثارگر و رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در بیرجند، اظهار داشت: بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران هستم که حدود ۱۲۰ ماه در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل خدمت و انجام وظیفه کرده‌ام.

وی افزود: در مکان‌هایی همچون «گردان ۱۰۵ دژ» که در «خرمشهر» و «آبادان» مستقر بود و نیز پادگان «حمید»، تنگه «ابوغرا» و «فکه» خدمت کرده‌ام.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به خصوصیات دوران دفاع مقدس و رزمندگان بیان داشت: بچه‌ها نه برای پول و مادیات، بلکه عاشقانه و از ته دل به جبهه می‌رفتند، هرچند که پول خاصی نمی‌دادند و هزینه رفت و آمد هم به سختی فراهم می‌شد.

ابراهیمی افزود: بچه‌ها عاشق شهادت بودند و شب‌های عملیات بچه‌ها صف می‌کشیدند تا زودتر اعزام شوند.

وی با بیان این‌که یکی از حرف‌های بچه‌ها این بود که «خدایا اگر می‌دانی اسلام با پیروزی ما تقویت می‌شود بهتر است تا ما در این راه شهید شویم و مردم به امنیت برسند»، گفت: در آن زمان هیچ‌کس دنبال پول و نام و نشان نبود و جوان‌ها حتی از خانواده فرار می‌کردند تا به جبهه بروند.

رزمنده دفاع مقدس یادآور شد: رزمنده‌ها پشت لباس‌های‌شان می‌نوشتند «بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی شد» و یا سربند‌هایی با نام «یازهرا»، «یا ابالفضل العباس» و از این قبیل می‌بستند که نشان از روحیه بالای معنوی آن‌ها داشت.

حال خوش شب‌های عملیات

ابراهیمی عنوان کرد: رزمنده‌ها شب‌های عملیات عاشقانه همچون پرنده‌ای که می‌خواهد پرواز کند از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و در عملیات شرکت می‌کردند.

وی با بیان این‌که این رزمندگان توانستند خاک ما را از چنگ صدامیان در آورند و از لوث وجود آن‌ها پاک کنند، متذکر شد: رزمندگان ما حتی از دشمن خاک هم گرفتند، اما ذره‌ای از خاک ما را به دشمن ندادند.

مسئولین باید میدان را برای جوانان باز بگذارند

رزمنده دوران دفاع مقدس بیان داشت: امروز هم جوانان ما فکر‌های زیادی دارند که اگر بخواهند، می‌توانند خیلی کار‌ها را انجام دهند، چون جوان‌های ما خیلی پرتلاش و با استقامت هستند.

ابراهیمی اضافه کرد: می‌شود به جوان‌های ما اعتماد کرد، این‌ها از نسل انقلاب و ایرانی هستند و مسئولین باید میدان را برای‌شان باز بگذارند.

وی عنوان کرد: در جامعه همیشه یک گروه جامعه را می‌چرخانند و نیروی کار به حساب می‌آیند، افراد تا سن ۲۲ سال معمولا درحال تحصیل هستند و سربار خانواده و بعد از آن حدوداً تا سن ۵۰ یا ۶۰ که افراد کار می‌کنند و سپس بازنشسته می‌شوند، پس باید به جوانان بها داد و به آن‌ها برای سپردن مسئولیت‌ها اعتماد کرد.

رزمنده دوران دفاع مقدس در پایان با گلایه از وضعیت معیشتی ایثارگران خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین قدمی برای‌ ایثارگران ارتش برداشته نشده است و خدماتی برای آن‌ها ارائه نمی‌شود و امیدواریم مسئولین بیشتر به این قشر ایثارگر توجه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما