شناسهٔ خبر: 28296787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس:

حوزه انتخابیه چابهار نیازمند ساخت 36 جایگاه سوخت جدید است

چابهار- ایرنا - نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق شهری، روستاهای پرجمعیت و مسیرهای جاده ای جنوب بلوچستان نیازمند ساخت 36 جایگاه سوخت جدید برای توزیع آسان بنزین، گازوییل و خدمات رسانی به گردشگران و مسافران است.

صاحب‌خبر -

عبدالغفور ایران نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان های ساحلی چابهار و کنارک با بیش از 600 جاذبه تاریخی، دیدنی، گردشگری و باستانی سالانه میزبان بیش از 300 تا 400 هزار گردشگر داخلی و خارجی است که همیشه مسافران با تامین سوخت در این مناطق مواجه هستند.
وی افزود: کارت های سوخت و سهمیه بنزین در خارج از سیستان و بلوچستان هیچ معنایی ندارد و همه خودروها از کارت های سوخت متعلق به خود جایگاه استفاده می کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کل کشور بجز سیستان و بلوچستان در هر 20 تا 30 کیلومتر و نقاط روستایی و شهری پر جمعیت جایگاه سوخت وجود دارد، خاطر نشان کرد: در شهر بیش از 160 هزار نفری چابهار فقط 2 جایگاه سوخت وجود دارد که همیشه شاهد صف های کیلومتری هستیم.
وی افزود: متاسفانه فکری برای سوختگیری کامیون های ورودی به بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 15 میلیون تن نشده است و همیشه شاهد صف های چند کیلومتری کامیون های حامل کالا در جایگاه سوخت هستیم.
ایران نژاد بر ساخت جایگاه سوخت درجه یک در چاهان، مخت، نکهچ، کوچینک، ساربوک، کوشک، رمین، پارگ بشیر، کهیر، بیشمونت، بانسونت، کارچان و افزایش جایگاههای سوخت در مسیر جاده ترانزیتی چابهار- نیکشهر- ایرانشهر، قصرقند به جکیگور، کنارک به جاسک، چابهار به دشتیاری و پلان، مسیر چابهار- سرباز و مسیر جاده ساحلی چابهار- گواتر تاکید کرد.
وی گفت: شهرستان های ساحلی چابهار و کنارک نباید برای سوختگیری خودروهای سبک و سنگین مشکل داشته باشند.
نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه اندازی 2 جایگاه سوخت جدید در شهر کنارک، 2 جایگاه سوخت در شهر چابهار و 2 جایگاه سوخت جدید در محدوده منطقه آزاد برای حل مشکلات مسافران ضروری است.
ایران نژاد بر حل مشکلات سوختگیری کامیون های باری ورودی به بندرشهید بهشتی و بندر شهید کلانتری چابهار تاکید کرد.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی برای ساخت مجتمع رفاهی و خدماتی و جایگاه سوخت در مسیرهای جاده های منتهی به چابهار، کنارک و سایر نقاط شهری و روستایی نیکشهر و قصرقند آمادگی کامل دارند و در انتظار صدور مجوز از سوی دولت هستند.
3043**3213

نظر شما