شناسهٔ خبر: 28296471 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

ابهام در استعفای شریعتمداری

ظهر دیروز خبر استعفای وزیر صنعت، از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح شد که تا ساعاتی با تأیید و تکذیب دستگاه‌های دولتی همراه بود.

صاحب‌خبر -

در حالی که استعفای محمد شریعتمداری از یکهفته پیش مطرح شده بود، اخبار روز گذشته حاکی از آن بود که این استعفا تقدیم رئیسجمهور هم شده است. همچنین برخی منابع آگاه از وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع را تأیید و اعلام کردند که استعفای شریعتمداری از این وزارتخانه از چند روز پیش مطرح بوده است.

دیروز الیاس حضرتی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، از استعفای محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی رئیسجمهور خبر داد و ساعاتی بعد آن را تکذیب کرد.

همچنین احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در گفتوگو با مهر از استعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: رئیسجمهور پیش از سفر به نیویورک این استعفا را پذیرفته است.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: مخاطب اصلی فرمایشات رهبر انقلاب در مورد تخلفات در ثبت سفارشها و عدم رعایت اولویتها وزارت صنعت، معدن و تجارت بود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: رئیسجمهور برای اینکه از طرح این موضوعات از سوی نمایندگان در پیشگاه ملت جلوگیری کند، ترجیح داد با استعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت کند.

وی افزود: درواقع رئیسجمهور نمیخواست ضعفهای این وزارتخانه و دولت در مدیریت تخصیص ارز و مشکلات تولید به آگاهی ملت برسد و وزیر با حضور در صحن علنی مجلس در جلسه استیضاح پاسخگوی نمایندگان باشد، به همین دلیل با استعفای آقای شریعتمداری موافقت کرد.

با این حال، دیروز عصر یک منبع در روابط عمومی وزارت صنعت،معدن و تجارت به خبرگزاری صداوسیما گفت: خبر استعفای وزیر نه تائید و نه تکذیب میشود و بزودی در این باره اطلاعرسانی خواهیم کرد.

استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت از جانب نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده و قرار بود در نشست این هفته کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح شود. برخی خبرگزاریها از احتمال معرفی شریعتمداری بهعنوان وزیر پیشنهادی کار خبر دادند.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرگزاری صداوسیما گفت: آقای شریعتمداری شنبه استعفای خود را تقدیم رئیسجمهور کرد و پیگیریهای ما و خبرها حاکی از آن است که رئیسجمهور به احتمال قوی این استعفا را میپذیرد.

امیرآبادی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم گفت: آقای امیری، معاون پارلمانی رئیسجمهور گفتند وزیر صنعت، معدن و تجارت استعفا کرده است.

نظر شما