شناسهٔ خبر: 28296432 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باند سارقان سابقه دار مغازه در قم منهدم شد

قم - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم از انهدام باند سارقان سابقه دار مغازه در این استان خبر داد و گفت: متهمان به 18 فقره سرقت اعتراف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد کرمی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه در قم توسط سرنشینان یک دستگاه وانت پیکان و یک دستگاه پراید، موضوع در دستور کار ماموران آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه با انجام اقدام های لازم، محل اختفای متهمان شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی استان طی عملیات پلیسی، سه تن در این رابطه توسط واحدهای گشتی کلانتری 11، 16 و 14 دستگیر شدند.
وی ادامه داد: با انتقال این افراد به پلیس آگاهی استان و مواجهه با مدارک بدست آمده به 18 فقره سرقت از مغازه ها اعتراف کردند.
کرمی با اشاره به دستگیری سه مالخر در این رابطه، افزود: در نهایت متهمان به انضمام پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

** اعتراف سارق پارکینگ منازل آپارتمانی به 16 فقره سرقت در قم
رئیس پلیس آگاهی قم همچنین از دستگیری یک سارق سابقه دار پارکینگ منازل آپارتمانی در قم خبر داد و گفت: متهم به 16 فقره سرقت اعتراف کرد.
کرمی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت از پارکینگ منازل آپارتمانی در قم، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی گفت: تحقیقات ادامه داشت تا این که خودرو پراید متهم شناسایی و نامبرده نیز با انجام اقدام های پلیسی دستگیر شد.
وی با اشاره به این که وی از سارقان سابقه دار است، اظهار داشت: نامبرده طی تحقیقات ماموران آگاهی استان به 16 فقره سرقت از پارکینگ منازل آپارتمانی در قم اعتراف کرد.

** اعتراف سارقان داخل خودرو به 40 فقره در قم
جانشین فرمانده انتظامی قم نیز گفت: با تلاش ماموران استان، 2 سارق داخل خودرو دستگیر و به 40 فقره سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ صیاد درویشی ادامه داد: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی استان قرار گرفت.
به گفته وی، تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا این که متهم و همدستش حین پرسه زنی در سطح شهر شناسایی و دستگیر شدند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اعتراف این افراد به 40 فقره سرقت داخل خودرو، گفت: در نهایت متهمان پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شدند.
درویشی از شهروندان خواست، خودروی خود را به تجهیزات بازدارنده و وسایل ایمنی تجهیز کنند.

** شهروندان مراقب ربات های جاسوسی در فضای مجازی باشند
همچنین رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قم گفت: مدتی است کلاهبرداران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی با انتشار ابزارها و ایجاد ربات ها و کانال هایی تحت عنوان صیغه یاب، دوست یاب، دوربین لخت کن و ردیاب اقدام به هک و سرقت اطلاعات شخصی و حساب‌های بانکی کاربران می‌کنند.
سرهنگ علی موالی افزود: شگرد برخی از این ابزارها اینگونه است که با انتشار و تبلیغ ابزار جاسوسی و هنگام دانلود و نصب آن توسط کاربران در تلفن همراه جهت فعال شدن نرم افزار مبلغ ناچیزی را درخواست کرده و کاربر برای پرداخت آن به درگاه ها و صفحات جعلی بانکی منتقل می شود و بعد از وارد کردن اطلاعات بانکی، این اطلاعات به شخص سومی ارسال شده که می تواند از حساب بانکی وی برداشت کند.
وی اضافه کرد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین اینگونه نرم افزارهای جاسوسی نیافتند و هیچ گونه نرم افزاری با این عنوان‌ها در سیستم‌های هوشمند خود نصب نکنند زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده که در نهایت منجربه هک اطلاعات شخصی و حساب بانکی کاربران می‌شود.
پلیس فتا از تمامی کاربران می‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.
1175 /

نظر شما