شناسهٔ خبر: 28296424 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

شبکه استانی خوزستان در حادثه تروریستی چه کرد؟

حادثه تروریستی در محل برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز یک بار دیگر همه مردم کشورمان را ناراحت کرد و با انتشار اولین تصاویر مردم در صفحه‌های اجتماعی شان ضمن محکومیت این حمله با بازماندگان حادثه اظهار همدردی کردند. بدون شک نقش رسانه بخصوص در زمان حملات تروریستی و نحوه اطلاع‌رسانی از این حادثه بسیار با اهمیت است چرا که بسیاری از مردم نگران افراد حاضر در محل حادثه هستند و تروریست‌ها به‌دنبال ایجاد رعب و وحشت در میان مردم.

صاحب‌خبر -

صداوسیما با توجه به گستردگی مخاطبان خود در شبکههای ملی، برون مرزی و استانی به عنوان اصلیترین مرجع اطلاعرسانی کشور شمرده میشود. ازاینرو، در مدیریت بحران بخصوص در زمینه انتشار خبر و گزارش از حوادث تروریستی نقش مؤثرتری از دیگر رسانهها دارد. شبکه استانی خوزستان که به صورت زنده مراسم رژه نیروهای مسلح را از شبکه خود بهصورت زنده پخش میکرد پس از مواجهه با این حادثه تلاش کرد در قالب گفتوگوهای زنده با مسؤولان و پخش گزارشهایی از محل حادثه مردم استان را از آخرین اخبار مطلع کند.

رویارویی مناسب و بهنگام با وقوع این حادثه و همینطور ارائه گزارشهای موثق و دقیق برای مخاطبان شبکه استانی، سراسری و برون مرزی از مهمترین اقداماتی است که باید بسرعت اجرایی شود؛ اقدامی که مدیران و برنامه سازان شبکه استانی خوزستان با تهیه گزارش از حادثه کور تروریستی برای پخش از شبکههای استانی و سراسری و همینطور تهیه گزارش عربی برای پخش از شبکه العالم و شبکههای دیگر تلاش کردند اخبار دقیق را بسرعت منتشر کنند.

برقراری ارتباطهای منظم با شبکههای خبر و العالم و ارائه گزارش از آخرین خبرها و تعداد شهدا و مصدومین و همینطور نحوه شکلگیری حادثه تروریستی از دیگر اقداماتی بود که شبکه خوزستان انجام داد. البته تهیه مصاحبه با خانواده شهدا و مجروحان حادثه تروریستی در بیمارستان و همینطور تهیه مصاحبههای مردمی در این خصوص نیز اقدامی درست و بموقع از برنامه سازان این شبکه استانی بود.

مدیریت بحران، هنری است که از رهگذر آن، دولتمردان، نخبگان و بازیگران در صحنه، نقش تعیینکننده خود را به نمایش میگذارند؛ بر همین اساس مدیران و برنامه سازان شبکه استانی خوزستان تهیه گفتوگو با شیوخ بزرگان عشایر عرب و بختیاری با نگاه اتحاد، برادری و وحدت را در دستور کار خود قرار دادند و در همان ساعات اولیه به تهیه و پخش این گفتوگوها پرداختند.

شبکه استانی خوزستان در قبال این حادثه راهبردی فعال داشت و به محض روی دادن این اتفاق تلخ، وارد صحنه شد و فعالانه برای کنترل و مهار بحران تلاش کرد. مدیران و برنامهسازان شبکه استانی خوزستان از همه ظرفیتهای خود، بهمنظور جلب مشارکت عمومی و ایجاد همبستگی اجتماعی استفاده کردند تا با تهیه گفتوگو با مسؤولان در خصوص چگونگی حادثه تروریستی و اقدامات صورت گرفته از سوی آنان فضای آرامش را به استان خود برگردانند.

شبکه استانی خوزستان با گسترش برد رسانهای خود علاوه بر شبکه استانی با بارگذاری ۲۵خبر، فایل و عکس در صفحه خبری و بارگذاری ۳۸ فیلم و عکس در شبکههای اجتماعی صدا و سیما اطلاعات دقیق، صحیح و موثر را منتشر کردند.

فرشید شکیبا

مدیر روابط عمومی امور استان های صدا و سیما

نظر شما