شناسهٔ خبر: 28295947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

لزوم آموزش‌های مدیریت بحران در مواجهه با بلایای طبیعی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد بر گسترش مباحث آموزشی ‌و آموزش‌های فراگير به منظور كاهش خسارات بلايای طبيعی و مديريت ريسک تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

اکید مدیرکل مدیریت بحران استانداری بر مرمت قنات های آسیب دیده استان

به گزارش ایکنا از یزد، هادی هادی‌نسب، مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد امروز، 2 مهرماه در نشست با سعادتمند بخشدار گاریزات و بازدید از قنات‌های این بخش ضمن تأکید بر اهميت آموزش هاي مديريت بحران، به ضرورت گسترش مباحث آموزشی ‌و آموزش‌های فراگير به منظور كاهش خسارات بلايای طبيعی و مديريت ريسک اشاره کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد ضمن تأکید بر اهمیت موضوع بیمه، ‌افزود: با توجه به قانون‌های مربوطه، بهترین راه برای جبران خسارت، تأمین اعتبار از محل پوشش‌های بیمه‌ای است که مردم و کشاورزان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی به جدی گرفتن موضوع پوشش بیمه در بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: به منظور تشویق شهروندان به استفاده از بیمه منازل در مقابل حوادث، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت بیمه تنظیم شده است که ۵۰ درصد از مبلغ خرید بیمه توسط این اداره‌کل پرداخت می‌شود.
هادی‌نسب تأسیس پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر در این بخش را ضروری دانست و مقرر شد این موضوع از سوی مدیریت بحران استان نیز پیگیری شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: با توجه به وجود ناحیه صنعتی در گاریزات، تجهیزات اطفای حریق موجود، کافی نیست و لازم است این موضوع در اسرع وقت از سازمان آتش‌نشانی استان پیگیری شود.
یادآور می‌شود در این جلسه مقرر شد از سوی مدیریت بحران استان پیگیری شود تا اداره کل منابع طبیعی استان جهت تهیه و طراحی طرح سیلاب بخش گاریزات، اقدام کند.
همچنین بازدیدی با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و بخشدار گاریزات از قنات‌های حجت‌آباد و احمد آباد دشتی در گاریزات انجام شد، موضوع ریزش برخی قنات‌ها مطرح ‌شد و مدیرکل مدیریت بحران استان بر اخذ اعتبار از سازمان جهاد کشاورزی و مرمت قنات های آسیب دیده یا در حال ریزش استان تاکید نمود.

انتهای پیام

نظر شما