شناسهٔ خبر: 28295923 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

در دیدار با مدیران صنعت بیمه مطرح شد؛

تاکید اعضای کمیسیون اقتصادی بر لزوم ارتقای سطح خدمات دهی شرکت های بیمه

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیران صنعت بیمه بر لزوم ارتقای سطح خدمات دهی شرکت های بیمه به مردم تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست مشترک هم اندیشی توسعه و تقویت صنعت بیمه کشور که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و رئیس کل، هیات عامل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت های بیمه برگزار شد.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک هم اندیشی توسعه و تقویت صنعت بیمه کشور با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی با تاکید بر لزوم تقویت بُعد نظارتی بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه در حال حاضر نتوانسته سهم مناسبی از بازارهای مالی کشور را تصاحب کند، بنابراین باید به این وضعیت رسیدگی جدی شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحول در شبکه فروش صنعت بیمه ضرورت دارد و باید در شبکه فروش صنعت بیمه اقدامات اساسی و پایه ای برای ارتقا انجام شود، چرا که این صنعت نیاز به شبکه نو و فعال دارد.

رحیم زارع دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: بدیهی است که صنعت بیمه کشور باید از وضعیت فعلی خارج شود و برنامه های عملیاتی زمان دار برای توسعه این صنعت به کار گرفته شود.

صنعت بیمه در عصر ابررقابت باید متحول شود

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در عصر ابررقابت باید صنعت بیمه بتواند تحرک جدی داشته باشد، در این راستا باید خلأهای قانونی تشخیص و در این راستا از سوی دولت لایحه ارائه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تحریم ها در افزایش هزینه ها و کاهش بهره وری صنعت بیمه نقش داشته است، اما باید با برنامه ریزی جامع و استفاده بهینه از امکانات زمینه رفع مشکلات فراهم شود و صنعت بیمه به موضوع رقابت توجه کند.

سید ناصر موسوی لارگانی در این جلسه گفت: در حال حاضر باید به موضوع زیان انباشته شرکت های بیمه توجه شود و باید آسیب شناسی شود که چرا این موضوع صورت گرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: جامعه فرهنگیان و خانواده شهدا و ایثارگران هم اکنون از خدمت رسانی صنعت بیمه رضایت ندارند، البته این نکته را نیز قبول داریم که آموزش و پرورش و بنیاد شهید به شرکت های بیمه ای بدهی دارند، اما در هر صورت این دو نهاد انتظار دارند که درخصوص بیمه رسیدگی های جامعی انجام شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید مشخص شود که وزارت راه و شهرسازی عوارضی را که از صنعت بیمه اخذ می کند، به چه نحوی هزینه می کند. به طور مثال نقاط حادثه خیزی که با استفاده از این منابع اصلاح شده اند، به چه میزان بوده است. نکته دیگر اینکه باید به بحث نظارت در صنعت بیمه توجه بیشتری شود.

حمایت مجلس از توسعه صنعت بیمه

شهاب نادری نیز در این نشست بیان کرد: اینکه مجلس باید از صنعت بیمه حمایت کند، یک نکته بدیهی است و باید در جامعه برای ارتقای صنعت بیمه فرهنگ سازی انجام شود و زیرساخت های صنعت بیمه تقویت شود.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در مجلس شورای اسلامی افزود: در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، تخریب های زیادی را شاهدیم و این موضوع باعث شده که نقش صنعت بیمه برای بازسازی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نارضایتی مردم مناطق زلزله زده از خدمات بیمه ها

وی ادامه داد: باید به نارضایتی مردم مناطق زلزله زده توجه شود و شرکت های بیمه نمایندگان خود را برای رسیدگی میدانی به وضعیت زلزله زدگان و خدمات رسانی به منطقه اعزام کنند.

علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس افزود: گزارش عملکرد وزارتخانه های راه و شهرسازی و بهداشت و درمان و نیروی انتظامی درباره عملکرد از بابت دریافت عوارض از صنعت بیمه باید به طور شفاف ارائه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید پذیرفت عملکرد صنعت بیمه در شرایط فعلی اقتصاد مثبت بوده هر چند که برخی مشکلات صنعت بیمه باید رفع شود و باید کمک کرد که این صنعت در جنگ اقتصادی برنامه های خود را ایفا کند.

احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست افزود: باید به مشکلات صنعت بیمه توجه شود و خدمات رسانی شرکت های بیمه ای در مناطق مختلف کشور ارتقا یابد. البته باید عواملی که باعث می شود هزینه های شرکت های بیمه بالا رود، به صورت اصولی رفع شود.

تفکر دولتی در صنعت بیمه باقی مانده است

سید حسن حسینی شاهرودی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید در صنعت بیمه کشور آسیب شناسی انجام شود و تفکر دولتی که همچنان در صنعت بیمه باقی مانده رفع شود و از ابزارهای نوین در این صنعت استفاده شود.

عین الله شریف پور نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این نشست با انتقاد از عملکرد برخی شرکت های بیمه ای گفت: کمیسیون اقتصادی این آمادگی را دارد که برای رفع مشکلات شرکت های بیمه ای مساعدت های لازم را انجام دهد، اما باید پذیرفت خدمات رسانی برخی از شرکت های بیمه ای ضعیف است و مردم از عملکرد ضعیف رضایت ندارند و باید این وضعیت اصلاح شود.

زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در این جلسه گفت: بدیهی است که نقش بانک ها و بیمه ها در اقتصاد کشور بسیار مهم است و باید به این صنعت ها کمک کرد که توسعه یابند. اما مردم نیز از خدمات دهی برخی از شرکت های بیمه ای رضایت چندانی ندارند و باید به مشتریان توجه ویژه ای شود.

تاخیر در ارائه خدمات بیمه ای به مشتریان غیرقابل قبول است

معصومه آقاپور علیشاهی عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این نشست افزود: از اینکه مدیران بیمه ها در شرایط سخت فعلی همراه مردم هستند، قدردانی می کند، اما باید پذیرفت تاخیر در ارائه خدمات بیمه ای به مشتریان غیرقابل قبول است و درخصوص بیمه بخش کشاورزی باید تجدیدنظر شود و شرکت های بیمه ای نیز به این سوال پاسخ دهند که چرا از استانداردهای جهانی تبعیت نمی کنند. در هر صورت اطلاع رسانی در صنعت بیمه باید ارتقا یابد.

گفتنی است در این نشست اسماعیل جلیلی معاون وزیر اقتصاد، گفت: باید از ظرفیت نظارتی و قانونگذاری کمیسیون اقتصادی برای توسعه صنعت بیمه بیشتر استفاده شود و با توجه به ظرفیت کمیسیون اقتصادی با تعامل توسعه کشور با سرعت بیشتری انجام می شود.

لازم به ذکر است سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در این جلسه با ارائه گزارشی از صنعت بیمه کشور به اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اقداماتی برای مقابله با تحریم ها توسط شرکت های بیمه ای در نظر گرفته شده است و دغدغه های اعضای کمیسیون اقتصادی برای رفع مشکلات صنعت بیمه مورد توجه قرار می گیرد./

پایان پیام

نظر شما