شناسهٔ خبر: 28295827 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ششمین سال تحصیلی مدارس شبانه‌روزی قرآن و نهج‌‌‌‌‌‌‌‌‌البلاغه کاشان آغاز شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ برای ششمین سال پیاپی، مدارس شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن و نهج‌البلاغه وابسته به مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، فعالیت خود را در سال جدید با حضور فراگیرانی از سراسر ایران و نیز کشورهای عراق و پاکستان آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه‌ها اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان، حجت‌الاسلام حسن‌زاده، مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان ضمن اشاره به اینکه این مؤسسه نخستین موسسه‌ای است که در کشور، حفظ یکساله قرآن و نهج‌البلاغه را همراه با ترجمه و تفسیر به‌صورت شبانه‌روزی برگزار می‌کند، گفت: در این دوره ۲۴ نفر از شهرهای مشهد، اراک، اصفهان، کاشان، تهران، نجف‌آباد، دلیجان، شهرکرد، بردسکن، سیرجان، شمیرانات، گلپایگان و قم و همچنین کشورهای عراق و پاکستان حضور یافتند.
وی درباره هدف برگزاری حفظ یکساله نهج‌البلاغه در کاشان بیان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان درباره کتاب نهج‌البلاغه که «امروز بیشتر از همیشه، ملت و جامعه اسلامی ما به نهج‌البلاغه نیازمند است»، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، پس از یک دهه برگزاری کلاس‌های حفظ نهج‌البلاغه در قالب طرح‌های هفتگی و یکساله نیمروزی، نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله نهج البلاغه را در کاشان از تیرماه۹۲ راه‌اندازی کرد.
مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان تصریح کرد: اعطای گواهینامه پایان دوره، تجلیل از نفرات برتر و استعدادهای درخشان و اعطای کمک هزینه سفر حج عمره و عتبات عالیات به نفرات برگزیده از جمله مزایای طرح یکساله حفظ نهج‌البلاغه است.
حسن‌زاده ادامه داد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن، طرح تخصصی حفظ یکساله قرآن برگزار شد که این مؤسسه با بیش از ۱۰ سال سابقه عملکرد تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر حافظ کل قرآن و بیش از ۱۰۰۰ نفر حافظ قسمت‌هایی از این کتاب شریف را در قالب طرح‌های هفتگی، یکساله نیم‌روزی و شبانه‌روزی تربیت کرده است.
وی گفت: در سال تحفیظی ۹۸- ۹۷ اعطای مدرک معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجلیل و کمک هزینه حج عمره و عتبات عالیات به نفرات برگزیده دوره و امتیاز شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم برای دریافت مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث ویژه حافظان کل قرآن کریم از مزایای این طرح است.
مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان عنوان کرد: ثبت‌ نام از علاقه‌مندان شرکت در ششمین دوره حفظ مدارس شبانه‌روزی در دو ماهه اردیبهشت و خردادماه ۹۷ انجام شد که پس از این نام‌نویسی مقدماتی، مرحله مصاحبه و گزینش از ثبت نام کنندگان در تیرماه صورت گرفت.
حسن‌زاده افزود: پس از پذیرش افراد مورد نظر، دوره آزمایشی حفظ انجام شد که داوطلبان در دوره آزمایشی باید اجزا تعیین شده را به صورت روزانه حفظ می‌کردند و در پایان این دوره از فراگیران آزمون کتبی و شفاهی گرفته شد. در نهایت افرادی که توانستند حد نصاب نمره را کسب کنند؛ در دوره حفظ یکساله راه پیدا کردند.
وی درباره جزییات برنامه روزانه این طرح گفت: رهپویان علوی هر روز در نوبت صبح، طی شش ساعت آموزشی در کلاس؛ به تحویل صفحات جدید، مرور ۱۴ درس و دوره اجزای گذشته همراه با ترجمه و تفسیر و در نوبت عصر نیز به استماع صفحات جدید، حفظ و مباحثه می‌پردازند.
حسن‌زاده یادآور شد: طرح یکساله حفظ قرآن و نهج‌البلاغه همراه با برگزاری کلاس‌های تجوید، امام‌شناسی، اخلاق، صوت و لحن و تفسیر و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اردویی است.
انتهای پیام

نظر شما