شناسهٔ خبر: 28295638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مقدم در گفت‌وگو با فارس:

اگر گروهک «الاحوازی» ادعای عرب‌دوستی دارد چرا مردم عرب را کشت

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: تروریست‌ها و حامیانش از اینکه پاسخ ایران به چه نحو خواهد بود، به وحشت افتاده‌اند و باید آن‌ها را در این دلهره نگه داشت و سر موقع پاسخ دندان‌شکنی به آن‌ها داد.

صاحب‌خبر -

احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به حادثه تروریستی اهواز و شهادت جمعی از هموطنانمان، اظهار داشت: این حادثه تلخ و دردناک قلب میلیون‌ها ایرانی را به درد آورد، چهره کریه و زشت منادیان حقوق بشر را نشان داد که با پرورش مزدور آنان را به جان کشورهای محور مقاومت می‌اندازند و چون ناتوان از رویایی هستند با استفاده از این عاملان پادو حقد و کینه خود را از توان دفاعی و نظامی ایران در برنامه نمایش توان دفاعی کشور به نمایش گذاشتند.

مقدم در اثبات حمایت نظام سلطه و برخی کشورهای منطقه از تروریست‌ها، افزود: انگلیس ضدحقوق بشر برای تقدیر و تشکر از این گروهک بیانیه آن را در رسانه خود قرائت می‌کند، مشاور ولیعهد ابوظبی وقیحانه توئیت می‌کند: حمله نظامی به هدف نظامی تروریستی نیست! انگلیس و دو کشور عربی طی دو روز گذشته نسبت به تردد اتباع خود به ایران هشدار می‌دهند، ترامپ دقایقی قبل از وقوع حادثه تروریستی از آشوب در شهرهای ایران سخن می‌گوید، چند روز قبل مجری الجزیره از کارشناس سعودی سؤال می‌کند، حرف بن سلمان که جنگ را به داخل ایران می‌بریم، چه شد و او پاسخ می‌دهد حتماً این کار سر وقتش انجام می‌شود، باید افرادی برای این کار تجهیز شوند! سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز به تشریح کشتار مردم می‌پردازد و...

وی افزود: همه موارد ذکر شده هر انسان سلیم‌العقلی را به یک نتیجه می‌رساند، که این گروهک با پشتوانه حمایت کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای دست به این جنایت زد و این حادثه کور تروریستی علیه مردم مظلوم جز افشا کردن چهره خبیث تروریست‌ها و اربابان سعودی و آمریکایی آن‌ها ثمره دیگری در برنداشت.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه این حمله‌های کور نه تنها بیانگر قدرت نظامی تروریست‌ها و حامیانشان نیست، عنوان داشت: بلکه نشانگر ضعف آن‌ها است و این حرکت تبلیغاتی کور نه تنها ارزش نظامی ندارد بلکه نشان می‌دهد تروریست‌ها ناتوان بوده و از سر ضعف حمله و تنها ترقه‌بازی می‌کنند زیرا اگر اربابان این‌ها توان داشتند رودررو و با صراحت به مقابله با ایران بپردازند، این پادوهای بی‌ارزش حمله نمی‌کردند و با این حرکت چهره خبیث خود را به نمایش گذاشتند.

این فعال سیاسی با اظهار توصیه به رئیس‌جمهور بیان کرد: انتظار می‌رود روحانی در طی حضورش در سازمان ملل ضمن تشریح حقوق بشر مورد نظر اسلام، موضع ضد تروریستی ایران را تبیین کند و به دنیا بگوید ایران تا چه میزان از تروریست ضربه خورده است و همگرایی بین‌المللی علیه تروریست به وجود بیآورد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: این حادثه در حالی به وقوع پیوست که هنوز مردم رخت عزای شهادت امام حسین(ع) را از تن درنیاورده بودند، از تلاقی این حادثه با محرم و ایراد این جمله پرمعنا، استکبارستیز و ارزشمند روحانی که سرنوشت ترامپ مانند سرنوشت صدام می‌شود دور از انتظار نخواهد بود که ترامپ به‌عنوان مسبب اصلی این حادثه تروریستی همچون یزیدیان به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست.

وی با اشاره به انتظار برخورد قاطع دولت با عوامل این حادثه در داخل و خارج از کشور، مطرح کرد: باید با سرشاخه‌های این گروهک و سران آن که در لندن، دانمارک و... ساکن هستند با عکس‌العمل فوری و مناسب دل خانواده‌های شهدا را تسلی بخشید و عزم ایران را در برخورد قاطع با کشورهای حامی تروریست‌ را به دنیا نشان داد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هدف دیگر این حمله تروریستی را ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و تفرقه بین عرب و عجم دانست و گفت: اگر ادعای این گروهک در عرب دوستی واقعیت داشت پس چرا مردم عرب را کشتند چرا به سوی مردم مظلوم آتش گشودند، بنابراین نشان می‌دهد هدف تروریست‌ها مردم هستند.

مقدم در ادامه با اشاره به انتقام ایران از تروریست‌ها تصریح کرد: کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای حامی تروریست‌ها باید بدانند که تلافی ایران سخت و پشیمان کننده خواهد بود جبران کردن این جنایت برای ایران راحت است آن‌ها فعلاً از اینکه پاسخ ایران به چه نحو خواهد بود، به وحشت افتاده‌اند و باید آن‌ها را در این دلهره نگه داشت تا سر موقع پاسخ دندان‌شکنی به آن‌ها داد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه با یاری خداوند، ایران به عنوان قوی‌ترین کشور محور مقاومت و منطقه است به چند دلیل مورد طمع و دشمنی نظام سلطه قرار دارد و افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظامی بر مبنای اصول دینی و الهی که داعیه‌دار جریان مقاومت در منطقه است و استکبار جهانی را به چالش کشیده و همچنین از منابع انرژی غنی منتفع است به همه این دلایل مورد دشمنی و طمع جهان‌خوران قرار دارد از این رو با علم به اینکه در میدان جنگ نظامی متحمل شکست می‌شوند از این رو دزدانه شبیخون می‌زنند تا زخم و کینه فروخورده 40 ساله خود را که تا کنون نتوانستند در مقابل قدرت ایران کاری از پیش برند را تا حدی التیام بخشند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با بیان اینکه تروریست‌ها و اربابانشان از توان نظامی و دفاعی کشور اخیراً ضربه‌های مهلکی خورده‌اند، بیان کرد: از این رو در یک عملیات کور که از نظر نظامی ارزش چندانی ندارد، دست به کشتار مردم و بی‌گناهان زیادی از زن و کودک و... زد و نشان داد گروه به اصطلاح الاهوازی که مدعی پان عربیسم است هیچ نسبتی با مردم عرب ندارد زیرا کشتار مردم در قاموس هیچ عقل سلیمی نمی‌گنجد.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان تصریح کرد: این گروه تروریستی که از حمایت سرویس‌های جاسوسی، آمریکا، عربستان و صهیونیست جهانی بهره می‌برد از حمایت مالی آل سعود برخوردار است و از سال‌ها پیش با تحرکات تخریبی خود همچون ایجاد خرابکاری در خطوط لوله نفت و آب، آتش زدن هورالعظیم و... سعی در ایجاد آشوب و ناامنی در ایران کرده بود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: همگان به یاد دارند که ایران با مزدوران و عقبه‌های داعش در ایران بر سر ماجرای حمله تروریستی به مجلس چگونه برخورد کرد، قطعاً ایران با تروریست‌هایی که امنیت ایران را نشانه گرفته‌اند برخورد سخت‌تری می‌کند.

وی تاکید کرد: انتظار قاطبه مردم برخورد قاطعانه با سرشاخه‌های آنان در داخل و خارج از ایران است با حامیان این جریان باید برخورد قاطعی شود و کشورهایی از جمله انگلیس، آمریکا، عربستان باید جوابگوی حمایت خود از این جانیان ضدبشری باشند و بر طبق فرموده رهبر انقلاب: «دستگاه‌های مسؤول اطلاعاتی موظفند با سرعت و دقت دنباله‌های این جنایتکاران را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ مقتدر قضائی کشور بسپارند.»

انتهای پیام/

نظر شما