شناسهٔ خبر: 28295633 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اثر بخشی و افزایش رضایت مندی شهروندان با اجرای دولت الکترونیک در گیلان

مدیر کل ICT استان گیلان بهبود عملکرد، اثر بخشی و افزایش رضایت مندی شهروندان از دستگاههای اجرایی و سازمانها را جزو لاینفک استقرار دولت الکترونیکی دانست و گفت: دستگاه های خدمات رسان با ایجاد تعامل با حوزه​ICT می توانند خدمات خود را در بستر حوزه فناوری اطلاعات و از طریق اپلیکیشن های تلفن همراه، دفاتر​ICT​و پیشخوان دولت به عموم مردم ارائه و موجب افزایش رفاه و کاهش ترددهای غیر ضرور در محیط های شهری و ارتقاء شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به همراه مدیران کل ادارات زیرمجموعه وزارت در استان با سید محمد احمدی معاون استاندار گیلان دیدار و گفت وگو کرد.

توکلی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت زیرساخت های ارتباطی استان، جایگاه و عملکرد هر یک از ادارات زیرمجموعه وزارت در استان و ارتقاء شاخص های عملکردی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه و از برون سپاری خدمات دولت و تعامل دستگاههای اجرایی در بهره گیری از بستر دولت الکترونیکی و نقش آن در افزایش رفاه مردم اشاره کرد.

وی بهبود عملکرد، اثر بخشی و افزایش رضایت مندی شهروندان از دستگاههای اجرایی و سازمانها را جزو لاینفک استقرار دولت الکترونیکی در استان دانست و افزود: دستگاه های خدمات رسان با ایجاد تعامل با حوزه ICTمی توانند خدمات خود را در بستر حوزه فناوری اطلاعات و از طریق اپلیکیشن های تلفن همراه، دفاتر ICT و پیشخوان دولت به عموم مردم ارائه و موجب افزایش رفاه و کاهش تردد های غیر ضرور در محیط های شهری و ارتقاء شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات باشند.

مدیرکل ICT استان با اشاره به وجود زیرساخت ارتباطی مناسب در استان برای بهره گیری از دولت الکترونیکی افزود: هم اکنون پوشش اینترنت پرسرعت در اکثر روستاهای استان در حال بهره برداری بوده و باید از این امکانات در جهت رفاه حال شهروندان و به خصوص روستاییان استان بهره مند شویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را یکی از زودبازده ترین فعالیت‌های اقتصادی دانست و افزود: در این حوزه سرعت تحولات بالا بوده و نباید دچار روزمرگی شد؛ بلکه با هدف توسعه بیشتر نیازمند تدوین و اجرای برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستیم.

احمدی معاون استاندار گیلان  با تاکید بر استفاده از سرمایه های ملی برای خدمت به مردم افزود: لازم است زیرساخت های ارتباطی به شکل هدفمند در استان توسعه یابد و مدیران باید برنامه های این حوزه را با چشم انداز 20 ساله تدوین تا در آینده برای توسعه و ارتقاء تکنولوژی به نسل های بالاتر مشکلی ایجاد نشود.

معاون استاندار گیلان در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های ارتباطی در تحقق دولت الکترونیک در سطح کشور، از مدیران استانی درخواست نمود برای گسترش فعالیت خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه آن اهتمام ویژه داشته باشند.

در این دیدار مسائلی پیرامون فعالیت دفاتر ICT روستایی غیرفعال و همچنین توسعه دفاتر ICT  فعال در استان مطرح و قرار شد در جلسه ای موارد به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار گیرد.

در پایان هر یک از مدیران زیرمجموعه وزارت، از عملکرد و برنامه های خود در ارتقاء شاخص های دستگاه مربوطه مواردی را مطرح کردند.

نظر شما