شناسهٔ خبر: 28295631 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند لایحه حوزه حمل و نقل در شورای شهر مشهد تصویب شد

مشهد- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در نشست روز دوشنبه خود لوایح مرتبط با حوزه حمل و نقل شامل افزایش نرخ خدمات تاکسیرانی، اختصاص یارانه ویژه معلولان و واگذاری 100 دستگاه مینی بوس به برندگان مناقصه را تصویب کردند.

صاحب‌خبر -

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد در این نشست گفت: همه ساله شهرداری بنا به درخواست تاکسیرانان لایحه افزایش نرخ خدمات آنان را به شورای شهر ارائه می کند.
بتول گندمی میزان افزایش پارسال نرخ کرایه تاکسی را در مشهد حدود 12 درصد ذکر و بیان کرد: در مصوبه امسال مقرر شد افزایش نرخ این خدمت به شهروندان حداکثر تا سقف 10 درصد نسبت به کرایه مصوب پارسال باشد.
وی افزود: افزایش بهای خدمات تاکسیرانی در سایر کلانشهرها نیز برای امسال با میانگین 13 درصد اعمال شده است. طبق مصوبه امروز شورای شهر نرخ کرایه مصوب شب از ساعت 23 تا شش نیز با 10 درصد مازاد کرایه روز محاسبه می شود.
عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: تاکسیهای اینترنتی و تحت وب نیز کار خود را انجام می دهند و سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد نباید با افزایش و تعیین نرخ در کار آنها دخالت کند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه نشست امروز گفت: پارسال به دلیل وجود شرایط رقابتی با تاکسیهای اینترنتیف با افزایش نرخ خدمات تاکسیرانی مخالفت کردیم.
مجتبی بهاروند افزود: با توجه به افزایش قیمت لوازم یدکی خودروها در ماههای اخیر، با لایحه افزایش بهای خدمات تاکسیرانی در سال جاری موافقت شد.

* یارانه خدمات حمل و نقل ویژه معلولان
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد در مورد مصوبه 'پرداخت یارانه خدمات حمل و نقل ویژه معلولان به بخش خصوصی' گفت: بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده می شود در راستای اجرای قانون حمایت از معلولان و به منظور ارائه خدمات حمل و نقل درون شهری مناسب به جانبازان و معلولان، نسبت به پرداخت حداکثر سه میلیارد ریال به شرکتهای خصوصی که با تاکسیهای ون و سواری خدمات حمل و نقل ویژه این قشر را ارائه می کنند اقدام نماید.
گندمی افزود: همچنین شهرداری مشهد موظف شد ساز و کار لازم شناسایی و خدمات مشمول یارانه به صورت الکترونیکی و نحوه پرداخت را تهیه و پس از تایید در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر نسبت به اجرای آن اقدام کند.

* واگذاری مینی بوس
واگذاری 100 دستگاه مینی بوس به برندگان مناقصه، از دیگر مصوبات امروز شورای شهر مشهد بود.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکتهای شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می شود با رعایت ضوابط نسبت به واگذاری تا 100 دستگاه مینی بوس پیشرو دیزل خریداری شده به بهای روز به صورت 20 درصد نقد مابقی اقساط 60 ماهه بدون کارمزد، به برندگان مناقصه اقدام کند.
احمد نوروزی افزود: بکارگیری این ناوگان باید حتی المقدور در خطوطی با میانگین 350 تراکنش در روز به ازای هر دستگاه صورت گیرد. در صورت بکارگیری در خطوط با تراکنش متفاوت نیز بهای تمام شده ارائه خدمات نسبت به 350 تراکنش، به تراکنش خط تعدیل شود.
واگذاری زمینی به مساحت تقریبی هزار و 700 مترمربع با کاربری آموزشی از اراضی محدوده بوستان بهار مشهد برای گسترش مجتمع آموزشی مهر علوی از دیگر مصوبات امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.
7505/1858

نظر شما