شناسهٔ خبر: 28295496 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

حمله توپخانه‌ای ائتلاف آمریکایی به یکی از مواضع «الحشد الشعبی» در استان الانبار

یک فرمانده الحشد الشعبی عراق از شلیک توپخانه ائتلاف آمریکایی ضد داعش به سوی یکی از مقرهای این سازمان در غرب استان «الانبار» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «قاسم مصلح» فرمانده عملیات «الحشد الشعبی» عراق در محور غرب استان «الانبار»، اعلام کرد که نیروهای موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، یکی از مقرهای الحشد را در شهرستان «القائم» هدف قرار داده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «الغدپرس»، وی تاکید کرد که نیروهای دانمارکی حاضر در چارچوب ائتلاف آمریکایی ضد داعش، با هشت گلوله توپخانه‌ای، یکی از مقرهای الحشد در محور غرب الانبار را هدف قرار دادند.

وی تاکید کرد که در ساعت 20 شب گذشته، این مقر در منطقه «سعدة» در شهرستان القائم هدف توپخانه نیروهای دانمارکی مستقر در پایگاه «فوسفات» در صحرای الانبار، قرار گرفت. این گلوله‌ها به نزدیکی این مقر اصابت کرده است و ما آن را هدف‌گیری عمدی نیروهای خارجی حاضر در عراق و اقدام علیه یگان‌های الحشد الشعبی می‌دانیم.

این فرمانده نظامی اعلام کرد: پس از تماس با فرماندهی عملیات الجزیرة، به منظور بررسی این مسئله، به ما گفته شد که این گلوله‌ها به طور آزمایشی شلیک شده‌ و ما نیز پرسیدیم: مگر مقرهای الحشد، میدان آزمایش است؟

این در حالی است که از دو روز پیش، نیروهای امنیتی عراق، عملیات گسترده‌ای برای تحت پیگرد قرار دادن بقایای داعش در مناطق صحرایی میان استانهای «صلاح‌الدین»، «الانبار» و «نینوی» به سوی مرزهای مشترک عراق و سوریه آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای فرماندهی عملیات الجزیره و الحشد العشائری، عملیات گسترده‌ای را از هفت محور برای تفتیش مناطق صحرایی میان استانهای صلاح‌الدین، الانبار و نینوی به سوی مرزهای مشترک با سوریه آغاز کرده‌اند و نیروی هوایی ارتش عراق نیز از این عملیات پشتیبانی می‌کند. اما آمریکا از هر ترفندی استفاده می‌کند تا مانع پاکسازی تروریست‌ها شود. 

برخی کارشناسان نیز اعلام می‌کنند که دولت کنونی عراق تحت فشار دولت آمریکا، ناگزیر شده که مانع استقرار نیروهای مرزی یا نیروهای امنیتی در مرز مشترک با سوریه شود و پایگاه‌های نظامی آمریکایی و انگلیسی در شهرستان «القائم» در استان الانبار و نیز نوار مرزی با سوریه، مانع می‌شود که نیروهای امنیتی یا الحشد به این مناطق مرزی که شاهد تحرکات روزافزون گروه‌های تروریستی مختلف است، دسترسی داشته باشند.

تاکنون بارها اخباری از استقرار غیرمنتظره شماری از نیروهای آمریکایی در امتداد مرز عراق و سوریه منتشر شده است. جمعه پیش نیز یک منبع آگاه امنیتی در استان «الانبار» عراق از استقرار شماری از نیروهای آمریکایی در نزدیکی گذرگاه مرزی «القائم» در نزدیکی سوریه خبر داد.

این منبع در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» اظهار داشت: هیچ عملیات نظامی در صحرای الانبار در جریان نیست اما شماری از نیروهای آمریکایی از دو روز پیش در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم در نزدیکی سوریه مستقر شده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

نظر شما