شناسهٔ خبر: 28295049 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

106 دانش آموز روستای سقانلیق ساوه صاحب مدرسه شدند

ساوه - ایرنا - آغاز به کار مدرسه روستای سقانلیق از توابع بخش مرکزی شهرستان در دومین روز از آغاز سال تحصیلی، 106 دانش آموز این روستا را صاحب فضای آموزشی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،‌ فرماندار ساوه روز یکشنبه در آیین بهره برداری از این مدرسه چهار کلاسه،‌ اظهار کرد: عملیات ساخت این واحد آموزشی در دهه فجر پارسال آغاز شد و امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.
محمد بهاروند افزود: این مدرسه توسط یکی از خیران ساخته شده است و نیازهای دانش آموزان روستای سقانلیق به فضای آموزشی را برطرف کرده است.
وی گفت: خیران مدرسه ساز در شهرستان ساوه کمک شایانی به جبران کاستی های فضای آموزشی کرده اند و اگر این کمک ها نبود شاید اکنون در برخی مناطق فعالیت مدارس حتی به صورت سه شیفته بود.
بهاروند گفت: با توجه به رشد جمعیت شهرستان ساوه و شرایط کنونی مدارس شهرستان که در هر کلاس به طور متوسط 36 دانش آموز تحصیل می کنند،‌ نیاز مبرم به حضور و خدمات خیران مدرسه ساز احساس می شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز گفت: شمار دانش آموزان روستای سقانلیق نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و ساخت مدرسه جدید که بتواند پاسخگوی نیازها باشد و ماندگاری دانش آموزان در روستاها را سبب شود،‌ از امور ضروری بود.
ابراهیم فراشیانی افزود: مدرسه روستای سقانلیق با اهتمام خیران در 220 متر مربع مساحت با حدود 2 میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.
وی گفت: با اقدامات انجام شده، دیگر نیازی به تردد دانش آموزان این روستا به شهر نیست و در هزینه خانواده ها نیز صرفه جویی قابل توجهی شده است.
54 هزار دانش آموز شهرستان ساوه در 310 مدرسه سال جدید تحصیلی را آغاز کردند و افزون بر 2 هزار و 200 کادر آموزشی نیز در این زمینه انجام وظیفه می کنند.
6539/3075

نظر شما